Na 400 výtvarníků překonává bariéry

Praha – Aukční salon výtvarníků patří k tradičním charitativním akcím Konta BARIÉRY. Díla jubilejního, desátého ročníku, jehož patronkou je primabalerína Daria Klimentová, budou vystavena v Křížové chodbě pražského Karolina od 2. do 12. listopadu, 14. listopadu budou vydražena. Z výtěžku za 438 uměleckých děl, které nadaci věnovalo 347 výtvarníků, budou financována stipendia pro těžce zdravotně postižené studenty na středních a vysokých školách. Aukce je určena pro širokou veřejnost.

Vyvolávací ceny vystavených děl začínají na 500 korunách, a i přesto se některé položky dokážou díky zájmu dražitelů vyšplhat do mimořádných výšek. Prvenství mezi vydraženými předměty zatím drží skleněná plastika Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové Průnik kuželem, která dosáhla na aukci ceny ve výši 625 000 korun.

Do desátého Aukčního salonu svá díla věnovali Zdeněk Sýkora, Adriena Šimotová, Olbram Zoubek, Jiří Anderle, Adolf Born, Pavel Brázda, Jan Exnar, Stanislav Kolíbal, Vladimír Kopecký, Jaroslav Róna, Michael Rittstein, Jitka Válová a dalších více než tři sta umělců. Do aukce přispěla i její letošní patronka Daria Klimentová. Primabalerína, která letos zatančila v Národním divadle své tisící představení, má k výtvarnému umění blízko. Vedle tance se s úspěchem věnuje i fotografování.

2 minuty
Reportáž Ivy Němcové
Zdroj: ČT24

"Je to pro mě ohromná čest stát se tváří jubilejního salonu výtvarníků Konta BARIÉRY. Jsem ráda, že mohu alespoň takto přispět pro lepší budoucnost lidí se zdravotním handicapem a dát jim možnost zařadit se do normálního života. Sama bych do aukce ráda věnovala jednu z fotografií, kterou jsem vytvořila jako fotografka," uvedla Daria Klimentová. Zájemci mohou v aukci vydražit snímek Labutí jezero, který vznikl za pomoci Klimentové uměleckého kolegy Jaroslava Pejčocha metodou takzvané manipulované fotografie.

Dosavadních devět Aukčních salonů vyneslo více než 33 mil. korun. Výtěžek investuje Konto BARIÉRY do projektů zlepšujících životní podmínky lidí s handicapem, od roku 2000 putují finance konkrétně na stipendia pro handicapované studenty.

Máme radost, že…

… i umělci se na naše dražby těší. Je to pro Konto BARIÉRY velké vyznamenání. Myslím, že důležitou roli hraje i to, že všichni vědí, kam získané peníze půjdou. Částkou, kterou vytěžíme z aukce, pomůžeme studentům s těžkým zdravotním postižením získat vzdělání, které je pro ně jedním z nejdůležitějších předpokladů pro to, aby mohli vést plnohodnotný a často profesně velmi úspěšný život. /Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY/

  • Daria Klimentová a Jaroslav Pejčoch / Labutí jezero zdroj: Konto Bariéry http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2065/206471.jpg
  • Olbram Zoubek / Lože zdroj: Konto BARIÉRY http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2066/206565.jpg

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Kultura

Brněnský Provázek prověřuje Darwinovy ceny

Vyšlápnout zasněženou horu Fudži v teniskách. Udělat si selfie s medvědem. Čistit komín ručním granátem. To jsou příklady způsobů, jak zemřít a získat za to Darwinovu cenu. Oceněními udělovanými za úmrtí, která si lidé přivodili vlastní hloupostí, se inspirovala novinka Darwin & co. v brněnském Divadle Husa na provázku. Nechce být ale jen sledem bizarních historek.
před 19 hhodinami

Pohádky nemusí děti jen hladit, i smutek patří k životu, říká Goldflam

Česká kina promítají celovečerní loutkový film Pohádky po babičce, inspirovaný knihou divadelníka, herce a spisovatele Arnošta Goldflama. Ten se navíc stal předobrazem postavy ovdovělého dědy, jemuž vnoučata pomáhají vypořádat se se smutkem. Postavičku i namluvil. Díky Pohádkám po babičce, natočeným režiséry ze čtyř zemí, si podle Goldflama malí diváci uvědomí, že i smutek k životu patří. „Tvůrci si myslí, že se děti musí jenom hladit, ale to jim vytváří špatný obraz, jak to chodí v životě. Jsou i smutné a tragické věci,“ poradil v Interview ČT24 autorům pohádkových příběhů.
včera v 10:54

V Albertině středověk neskončil, středověk trvá

Název aktuální výstavy Gothic Modern ve vídeňské Albertině lze chápat různě. Můžeme ho vnímat jako gotickou, tedy gotizující modernu, ale i jako gotiku, jež je stále moderní.
9. 11. 2025

Trezor i sklo proti granátu. Bezpečnost památek střeží nejrůznější opatření

Bezpečnostní rám a trezorová místnost s ochranou proti ohni a střelám. Tyto nejdůležitější prvky zamezují poškození nebo ukradení po korunovačních klenotech hned druhé nejcennější nemovité památky v Česku – relikviáře svatého Maura na zámku v Bečově nad Teplou. Možnosti ochrany pamětihodností obvykle určuje výše dostupných finančních prostředků. Vybavení, zázemí a bezpečnostní postupy je neustále nutné obnovovat.
9. 11. 2025

Egyptští experti žádají evropská muzea o navrácení starověkých artefaktů

V Egyptě odstartovala nová kampaň, která vyzývá evropská muzea k navrácení řady starověkých exponátů odcizených během období evropského kolonialismu, píše deník Arab News. Iniciativa přichází krátce po otevření nového Velkého egyptského muzea.
8. 11. 2025

„Humor pomáhá udržet si zdravý rozum“. Mladí Ukrajinci u fronty točí filmy

Válka jim vzala domovy, bezpečí i dětství. Projekt Generace Nika nabízí filmové školení pro mladé Ukrajince žijící u válečné fronty. Pod dohledem profesionálů točí krátké filmy, režírují je, píší scénáře a hrají hlavní role. U zrodu projektu byl tragický příběh básnířky a malířky Veroniky. „Nika pro mě byla symbolem té generace, s kterou pracujeme,“ říká autor projektu, kameraman ČT Vojtěch Hönig.
8. 11. 2025

Rekonstrukce pražské Invalidovny může začít. Chybí už jen pokyn ministerstva

Obnova pražské Invalidovny s dostavbou moderní přístavby má začít v roce 2026. Projekt za více než dvě miliardy korun bude největší investiční akcí v historii Národního památkového ústavu. Ten má podporu nové vlády a nyní čeká už jen na souhlas ministerstva kultury, aby mohl vyhlásit tendr na dodavatele stavby. Veřejnosti by se Invalidovna mohla otevřít v roce 2030.
8. 11. 2025

Safíry z Cejlonu? Loupež v Louvru připomněla koloniální dluhy

U šperků ukradených z Louvru není zajímavé jen, kdo je vzal, ale i kde se vzaly. Objevují se totiž čím dál hlasitější otázky po původu těchto artefaktů. Loupež v pařížském muzeu přitáhla pozornost k jejich koloniální minulosti.
7. 11. 2025
Načítání...