Zaměstnanci automobilky Škoda Auto dostanou jednorázový bonus 65 tisíc korun. Jde o dílčí výsledek kolektivního vyjednávání, které ale ještě pokračuje. Bonus je vyšší než loni, kdy dostali 60 tisíc korun. Mimořádná odměna tak vzrostla i navzdory poklesu zisku. Nekonsolidovaný zisk po zdanění klesl loni firmě o devět procent na 28,89 miliardy korun.
Zaměstnanci Škody letos získají ještě větší bonus. Dubnová výplata se bude pohybovat kolem 100 tisíc
Jednorázový bonus se letos skládá ze samotného bonusu a mimořádné prémie ve výši čtyř tisíc korun. Výplata zaměstnanců za duben se tak bude díky bonusu pohybovat kolem 100 tisíc korun hrubého, peníze obdrží zaměstnanci na účet v květnu.
Do výpočtu bonusu se kromě zisku promítají také výsledky loňského kolektivního vyjednávání. „Právě díky loňským výsledkům tarifního vyjednávání bude i přes pokles zisku společnosti hodnota variabilního bonusu za rok 2018 mírně vyšší než o rok dříve,“ píše firma v dopise zaměstnancům podepsaném předsedou představenstva Bernhardem Maierem a členem představenstva Bohdanem Wojnarem.
Firma zároveň v dopisu upozorňuje, že se letos nepodaří zopakovat loňský rekordní růst mezd. „Naopak musíme všichni hledat cesty k dlouhodobé udržitelnosti, jak zajistit konkurenceschopnost a vyšší flexibilitu značky Škoda na trhu a jak se urychleně přizpůsobit novým požadavkům zákazníků,“ uvádí podnik.
Škoda zvýšila v loňském roce v Česku průměrný výdělek výrobních zaměstnanců o 14 procent na 46 357 korun hrubého. Za poslední dva roky jde o navýšení o čtvrtinu.
Odbory chtějí mzdy zvednout pevnou částkou, více by si polepšili ti s menším příjmem
Odborový předák Jaroslav Povšík řekl, že odbory letos poprvé požadují zvýšení mezd pevnou částkou, nikoli procentem. Podle Povšíka je „vysněnou částkou“ růst mezd o čtyři tisíce korun na jednoho zaměstnance měsíčně. Pevná částka představuje rozdílný procentuální nárůst v různých tarifních třídách, v nejnižší platové třídě by byl tedy procentuální růst nejvyšší.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než sto trzích.