Praha - Lidé jsou průměrně spokojení s poskytovateli plynu. Poskytovatelé elektřiny jsou na tom poněkud hůře. Spokojenost zákazníků s nabídkou služeb v oblasti energetiky zjišťoval výzkum organizace EPSI Rating.
Poskytovatelé plynu jsou podle Čechů průměrní, elektřina však pokulhává
„Bylo to první měření, které jsme v Česku realizovali v oblasti energií. Výsledek byl poměrně dobrý v oblasti plynu. Spokojenost s poskytovateli plynu se totiž pohybovala v pásmu mezi 60 a 75 body, což je průměrné pásmo. V tomto pásmu se například pohybuje i bankovnictví a pojišťovnictví,“ uvedla Jitka Jakubcová, ředitelka EPSI Rating.
Nejvíce byli lidé spokojeni s Pražskou plynárenskou, druhá byla RWE, na třetím místě se umístil E.ON. Zklamání naopak čekalo poskytovatele elektrické energie, kde dosáhl index spokojenosti 58,6 bodu. „To už je hranice, kde by se s tím mělo začít něco dělat. Máte tu ale také světlo, a to pražskou energetiku, která má více než 60 bodů. Na druhém místě byl E.ON, na třetím se umístil ČEZ,“ dodala Jakubcová.
Výzkum se ptá respondentů na image, očekávání a kvalitu produktu a služeb. Sada otázek zohledňuje i vnímání ceny.