Nejcennější evropská značka - Nokia

Praha/Vídeň - Na pozici nejdražší evropské značky se dostala finská Nokia - největší výrobce mobilních telefonů na světě, jejíž hodnota dosahuje 35,22 miliardy eur (zhruba 929,6 miliardy korun). Jako druhá se v žebříčku umístila francouzská značka luxusního zboží Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) Group, která byla oceněna na více než 32 miliard eur. Následuje ji belgická pivovarnická značka InBev Group, která zároveň zaznamenala nejvyšší meziroční nárůst ceny, a to o 56 procent na téměř 27 miliard eur. Výsledky vyplývají ze studie eurobrand2009, kterou dnes ve Vídni zveřejnil Evropský institut pro výzkum značek (European Brand Institute).

První desítku evropských značek oceněných na hodnotu kolem 20 miliard eur dobyl také britský telekomunikační gigant Vodafone a jeho španělský rival Telefónica, britsko-nizozemský výrobce potravin Unilever, německé automobilky Mercedes a BMW, telekomunikační skupina Deutsche Telekom. První desítku pak uzavírá pivovarnická značka SABMiller.

Gerhard Hrebicek, ředitel Evropského institutu pro výzkum značek

„Dobré spotřebitelské značky jsou v krizi vítězem a jejich hodnota v průměru vzrostla o 5,8 procenta.“

Naopak největší dopady krize v Evropě pociťují značky z oblasti financí a automobilového průmyslu. Hodnota značek firem poskytujících finanční služby průměrně poklesla o 24 procent, zatímco hodnota automobilových značek poklesla v průměru o 9,6 procenta.

„Skokan roku“ - pivovar InBev

Nejvyšší nárůst ceny zaznamenal v segmentu spotřebitelských značek pivovar InBev. Hodnota značky pivovaru SABMiller proti předchozímu roku stoupla o 24,5 procenta a dánského výrobce piva Carslberg o 21,5 procenta. U švýcarského výrobce potravin Nestlé se zvýšila hodnota značky o 15 procent a u nizozemského pivovaru Heineken o 14,4 procenta.

Do padesátky nejcennějších značek se jako první z východní Evropy vkročil ruský mobilní operátor Beeline, hodnota jeho značky meziročně vzrostla o 27,6 procenta. Hrebicek doplnil, že podstatného nárůstu hodnoty by mohly dosáhnout také značky Gorenje (Slovinsko), OTP Bank (Maďarsko), Loto (Rumunsko) a Sazka (Česká republika).

V hledáčku Eurobrand2009 je více než 3000 firemních značek ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích. Podrobnější informace jsou zveřejněny na internetových stránkách http://study.eurobrand.cc.

Načítání...