Praha - Pojišťovna Generali neporušila v případě cestovní kanceláře Sunny Days zásadu mlčenlivosti, protože aktivně nezveřejnila žádnou informaci týkající se jejího hospodaření. Tvrdí to Česká asociace pojišťoven. Reaguje tak na vyjádření Sunny Days, že Generali komentovala nevhodně a mnohdy i nepravdivě hospodářskou situaci firmy.
Generali Sunny Days nepoškodila
Generali se podle Sunny Days snažila přesvědčit veřejnost, že kancelář nebude nikým a nikdy pojištěna proti rizikům. Takovéto porušení zákonné povinnosti pojišťovnou, které je schopné ohrozit hospodářské zájmy společnosti nebo jí skutečně způsobit úbytek majetku, by mohlo vést ke vzniku škody, ze které by bylo možné vyvodit odpovědnost pojistitele, tvrdí Sunny Days.
„Pojišťovna reagovala výhradně na dotazy médií a pouze potvrdila, že Sunny Days nemá od 1. února 2010 u jejich společnosti sjednáno pojištění proti úpadku,“ oponuje bývalé cestovce Česká asociace pojišťoven. „Prohlášení Sunny Days po právní stránce analyzujeme a nebudeme je v tuto chvíli komentovat prostřednictvím médií,“ dodal mluvčí Generali Jiří Cívka.
Sunny Days, které pojišťovna Generali neprodloužila pojištění na letošní rok, sama vrátila koncesi na provozování cestovní kanceláře a změnila se na agenturu. Zájezdy, které chce kancelář vypravit, však byly prodány ještě v době trvání pojištění, tedy před koncem ledna. Podle zástupců Sunny Days se tak na ně pojištění vztahuje a klienty je možné na zájezd vyslat.