Čeští spotřebitelé si zvykají na nové značení potravin

Praha - Někteří výrobci potravin na svých výrobcích uvádějí nadstandardní informace o nutričních hodnotách. Potravinářská komora České republiky tyto aktivity podporuje, Evropská unie ovšem zároveň uvažuje o tom, že rozšířené informace o nutričních hodnotách zahrne do zákonných povinností producentů. Sleduje tak především harmonizaci uváděných údajů v zájmu informovanosti spotřebitele.

Podle Joana Pratse, šéfa vývoje a realizace firemní strategie v oblasti zdraví ve společnosti Coca-Cola, si zákazníci žádají lepší informace o výrobcích. Pro firmy to podle něj sice znamená velké náklady, ale spotřebitelé aktivitu oceňují větším zájmem o výrobky, o kterých jsou lépe informováni.

Dana Večeřová z Potravinářské komory ČR jeho informace potvrzuje. Změny na etiketách podle ní vnímá 80 procent spotřebitelů. Jelikož jsou informace zatím dobrovolné, podle Večeřové je zatím nikdo nekontroluje.

Evropská komise se zároveň snaží informace na etiketách harmonizovat. Podle Pratse zapracovala připomínky výrobců a výsledný návrh by měl být hotový v červnu 2009.

Vydáno pod