Berlín - Druhé největší německé aerolinky Air Berlin se loni propadly do ztráty 247 milionů eur. Přitom o rok dříve to bylo jen 10 milionů. Firmu má zachránit Hartmut Mehdorn, který dříve oddlužil Deutsche Bahn. Společnost má pomoci postavit na nohy i vstup do letecké aliance Oneworld. Za ztrátou se skrývá šetření turistů, drahá ropa i daň pro letecké dopravce.
Aerolinky Air Berlin jsou ve ztrátě, pomoct má aliance Oneworld
Daň musí zmizet
Zvláště kriticky se proti dani pro letecké dopravce staví Hartmut Mehdorn, generální ředitel Air Berlin. Je to podle něj narušení hospodářské soutěže, které se negativně odráží na všech evropských leteckých společnostech. Daň je podle něj zbytečná, zpátečnická a musí zmizet.
Vrátit se zpět k zisku nebo alespoň umořit dluhy má aerolinkám pomoci vstup do Oneworld, což je jedna ze tří největších leteckých aliancí na světě - ve vzduchu má dva a půl tisíce strojů, které létají do 150 zemí světa.
„Nabídneme zákazníkům širokou škálu letů po celém světě do víc než 800 destinací. Zákazníci jiných aerolinek si budou moci rezervovat naše lety a naopak. Jinak řečeno patříme do Premiere League,“ tvrdí Mehdorn.
I přes nové silné zázemí musí společnost šetřit, vedení dočasně vyřadí z provozu deset procent flotily. Neobjedná žádné nové stroje a zruší nerentabilní linky. Se škrty se ve společnosti opravdu nemažou, nový generální ředitel už na konci loňského roku odvolal firemní večírek.