Železniční výluka u Prahy nekončí, jízdní řády se ale mění

Praha – Na nejvytíženější železniční trati v zemi, tahu z Prahy na východ, měla skončit výluka. Nakonec však pokračuje další fází, protože rekonstrukce na úvalském nádraží ještě neskončila. Naději na zklidnění situace přesto mají cestující v dálkové dopravě, kde skončí odklony. Složitá bude situace v regionální dopravě. Pojede sice více vlaků než dříve, ale část skončí cestu z centra Prahy již v Běchovicích.

Linka S7 čeká další zkrácení

Kvůli výluce na hlavním nádraží musely České dráhy nejprve rozdělit dříve průchozí vlaky linky S7 Beroun – Úvaly na dvě větve, nyní čeká další redukce východní část, která vede z Masarykova nádraží do Úval. Všechny vlaky budou totiž končit již v Běchovicích. K pravidelnému provozu se naopak vrací spoje S1, které jezdí z Prahy do Českého Brodu nebo Kolína. Mezi Masarykovým nádražím a Běchovicemi tak po čtyřech měsících opět budou vlaky jezdit v pravidelných intervalech a celkově bude spojů v pracovní dny více. V Úvalech naopak vlaků ještě ubude. I ve špičce pojedou vlaky do Prahy vždy je jednou za půl hodiny a ne dvakrát, jak tomu bylo dosud, byť v nepravidelných intervalech.

Organizátor příměstské železniční dopravy ROPID upozornil, že do srpna budou vlaky v Úvalech zastavovat pouze u nového ostrovního nástupiště a v některých dnech budou v obou směrech odjíždět od stejného nástupiště i v Klánovicích.

Provoz linek S1 a S7 od 1. 7. do 31. 8.:

S1 (Praha – Český Brod – Kolín)

  • odjezdy z Masarykova nádraží každou půlhodinu vždy v XX:10 a XX:41
  • odjezdy z Českého Brodu vždy v XX:05 a XX35
  • posilové spěšné vlaky pojedou stále v odlišné časy

S7 (Praha-Masarykovo – Praha-Běchovice) – v provozu jen ve špičkách pracovních dnů

  • všechny spoje končí v Běchovicích
  • odjezdy z Masarykova nádraží každou půlhodinu vždy v XX:23 a XX:53 (5:23–8:23 a 14:53–19:23)
  • odjezdy z Běchovic vždy v XX:12 a XX:42
City Elefant
Zdroj: ČT24/Milan Dolejší

Dálkové vlaky projedou, některé ale v jiný čas

V dálkové dopravě se naoko vrací vše do starých kolejí. Protože ale oněch kolejí je k dispozici stále méně než v únoru, kdy výluka začala, nově platí některá mimořádná opatření.

Všeobecně platí, že budou vlaky z Prahy směrem na Kolín odjíždět, resp. přijíždět v časech stanovených řádným jízdním řádem, s výjimkou nočního vlaku do Moskvy, jednoho pendolina a dvou rychlíků totiž již nepojedou odklonem. Odjezdy budou tedy později a příjezdy dříve než v posledních měsících.

Kvůli úvalské výluce ale po celé prázdniny nebude jezdit spoj Brněnský drak, který jezdí ráno z Brna do Prahy a v podvečer opačným směrem. Odpolední spoj railjet Joseph Haydn z Prahy do Vídně potom pojede mezi Prahou a Pardubicemi spojený se soupravou vlaku do Opavy a odjede o tři minuty dříve než obvykle. Večerní Supercity z Prahy do Ostravy a ranní v opačném směru potom pojedou v docela jiné časové poloze, namísto jednotek Pendolino na nich pojedou náhradní soupravy a poslouží současně jako náhrada vlaků IC Moravan.

Dálková doprava Praha – Pardubice do 31. 8.:

ZRUŠENÉ VLAKY:

  • IC 572 Brněnský drak
  • IC 573 Brněnský drak

DŘÍVĚJŠÍ ODJEZD:

  • rj 371 Joseph Haydn (z Prahy v 16:39 místo 16:42; spojen se soupravou IC 513 Opava) – platí pouze v pracovní dny
  • SC 519 Pendolino (z Prahy ve 20:19 místo 20:39; spojen se soupravou IC 543 Moravan)
  • R 861 J. V. Myslbek (z Prahy v 5:42 místo 5:51; odklon přes Vysočany)

POZDĚJŠÍ PŘÍJEZD:

  • SC 516 Pendolino (do Prahy v 8:41 místo 8:21)
  • SC 518 Pendolino (do Prahy v 7:44 místo 7:21; spojen se soupravou IC 542 Moravan)
  • R 1422 (do Prahy v 18:52 místo 18:34; odklon přes Vysočany)

Mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly probíhá od minulého roku modernizace trati. V Úvalech byla od února kvůli opravě mostu v provozu pouze jedna ze tří kolejí. Po dokončení opravy by se v celém úseku měla zvýšit traťová rychlost, jízda bude klidnější a také vznikne nová zastávka Praha-Běchovice střed.

Pendolino
Zdroj: ČT24/Milan Dolejší

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

Policie během adventu posiluje hlídky, aktivnější jsou ale i kapsáři

Ozbrojení policisté jsou tradiční a již standardní součástí bezpečnostních opatření během období adventu. Na řadě míst je doplňují i městští strážníci. Vlastní bezpečnostní opatření zavádějí i některá města. Například vjezdy na náměstí, kde jsou trhy, osazují zábranami. Podle policie jde nicméně v celé šíři o preventivní opatření.
před 6 hhodinami

Klasickým restauracím přebírají zákazníky fastfoody. A přibývá jich

Restauracím rychlého občerstvení se v tuzemsku daří a podle provozovatelů pokladních systémů přebírají část zákazníků tradičním podnikům. Zavedené řetězce rozšiřují síť svých poboček a přicházejí i nové značky, které jsou zaměřené i na zdravější stravování. Provozovatelé i analytici očekávají další růst fastfoodového sektoru. Lidé podle nich stále častěji vyhledávají rychlost, jednoduchost a moderní prostředí.
před 8 hhodinami

Středula a Zajíček v Duelu ČT24 mluvili i o tom, že se Babiš vzdá Agrofertu

„Pokud bude sledovat obvyklé zahraniční modely, mělo by být dostatečné,“ zhodnotil avizované řešení střetu zájmů pravděpodobného budoucího premiéra Andreje Babiše (ANO) prezident Hospodářské komory Zdeněk Zajíček (ODS). Babiš před pár dny uvedl, že akcie Agrofertu bude spravovat prostřednictvím trustové struktury nezávislý správce. Potomci předsedy ANO získají firmu až po jeho smrti. „Ten signál je jasný, ale je potřeba kontrolovat, jak svá slova bude Babiš praktikovat,“ poznamenal šéf Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula. Hosté Duelu ČT24 moderovaného Martinem Řezníčkem debatovali také o průměrné mzdě či zadlužení státu.
před 8 hhodinami

Průzkum: Dle většiny lidí se Turek na ministra nehodí. Motoristé náhradu nehledají

„Je jasné, že polarizuje společnost,“ řekl v Otázkách Václava Moravce o nominantu na ministra životního prostředí Filipu Turkovi (za Motoristy) předseda poslaneckého klubu Motoristů Boris Šťastný. To potvrzuje i výzkum Kantaru CZ pro Českou televizi, v němž většina respondentů uvedla, že Turek není vhodným kandidátem na ministra. Podle ministra průmyslu v demisi Lukáše Vlčka (STAN) je Turek nekompetentní a do vlády nepatří. S europoslancem Alexandrem Vondrou (ODS) a místopředsedou sněmovny Patrikem Nacherem debatovali také o střetu zájmů Andreje Babiše (oba ANO) a rozpočtu.
včeraAktualizovánopřed 9 hhodinami

Turek na pondělní jednání s Pavlem ze zdravotních důvodů nedorazí, oznámil Hrad

Kandidát Motoristů na ministra životního prostředí Filip Turek v pondělí nedorazí na plánované jednání s prezidentem Petr Pavlem. V neděli pozdě odpoledne to oznámil Hrad s tím, že se Turek omluvil ze zdravotních důvodů. Dříve mluvčí Motoristů Barbora Šťastná uvedla, že poslanec podstupuje vyšetření a intenzivní medikaci.
včeraAktualizovánopřed 9 hhodinami

Zavoral a Novák diskutovali o možných změnách financování médií veřejné služby

Budoucí koaliční vláda ANO, SPD a Motoristů avizovala, že nahradí koncesionářské poplatky za veřejnoprávní média přímou platbou ze státního rozpočtu. Podle místopředsedy sněmovny Patrika Nachera (ANO) by změna mohla vstoupit v platnost nejdříve od roku 2027. O možných dopadech této změny v Otázkách Václava Moravce hovořili generální ředitel Českého rozhlasu (ČRo) René Zavoral a předseda Rady České televize (ČT) Karel Novák. Pozvání do pořadu nepřijali dva kritici současného modelu financování médií veřejné služby – místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Vadim Petrov a někdejší předseda Rady ČT a současný radní Pavel Matocha.
před 12 hhodinami

Lyžování v Itálii se tuto zimu kvůli olympiádě citelně prodraží

V tuzemsku roste zájem o lyžování v Alpách. Letos se tam chystá o desetinu Čechů víc než loni, vyplývá z dat cestovních kanceláří a rezervačních platforem. Tuto sezonu si ale lyžaři budou muset připlatit. V době zimní olympiády, která v Itálii začíná 6. února, se v tamních střediscích zvýší ceny až na pětinásobky. Kvůli tomu se zvedá zájem i o menší lyžařské areály – a to i v sousedním Rakousku nebo ve Francii.
před 15 hhodinami

Čeští vědci by si měli více věřit, zaznělo v Událostech, komentářích z ekonomiky

České start-upy i zavedené společnosti vyvíjejí špičkové technologie, se kterými jsou úspěšné v tuzemsku i na mezinárodním poli. Stát se je snaží motivovat přímo prostřednictvím různých dotací, ale i nepřímo skrze daňové odpočty na výzkum a vývoj. Navzdory tomu se česká ekonomika v takzvaném indexu inovativnosti spíše propadá. O příčinách poklesu a možnostech zlepšení v Událostech, komentářích z ekonomiky debatovali výzkumnice z Technické univerzity Liberec Markéta Hujerová, výkonná ředitelka Czechitas Senta Čermáková a hlavní ekonom ČSOB Jan Bureš. Debatou provázely Vanda Kofroňová a Tereza Gleichová.
před 15 hhodinami
Načítání...