Z Děčína do Mostu na zkoušku jezdí City Elefant

Ústí nad Labem – Cestující v severních Čechách se mohou dnes svézt dvoupodlažním regionálním vlakem, kterému České dráhy říkají City Elefant. Dopravce ho nasadil v rámci testovacích jízd na osobní vlaky na lince Děčín – Ústí nad Labem – Most. Moderní jednotka jezdí jednou za dvě hodiny, na zbylých spojích se cestující setkají s obvyklými zeleno-bílými vagony a lokomotivou. Podle drah je zkušební provoz City Elefantu mezi Děčínem a Mostem předehrou k masivní obměně vozového parku v Ústeckém kraji.

Jednotky, které se s několika konstrukčními změnami vyrábějí nepřetržitě od roku 2000, slibují pro příští léta ČD cestujícím na osobních vlacích v celém úseku z Ústí nad Labem přes Chomutov do Kadaně. „Chceme si otestovat využití moderních nízkopodlažních vlaků na naší páteřní trase a také zjistit ohlasy cestujících na novou techniku,“ komentoval dnešní zkušební provoz Petr Hinterholzinger z ústeckého Krajského centra osobní dopravy Českých drah.

Odjezdy vlaků vedených jednotkou ř. 471

z Děčína: 6:28, 8:28, 10:28, 12:28, 14:28, 16:28, 18:28

z Mostu: 8:04, 10:04, 12:04, 14:04, 16:04, 18:04, 20:04

Od roku 2011 by se v Ústeckém kraji mohly objevit docela nová vozidla, a to nejenom na třech nejdůležitějších elektrizovaných tratích, které v regionu vedou po obou březích Labe a z Ústí nad Labem do Chomutova, ale také na méně významných drahách. Tam se zatím musí cestující většinou spokojit se starými motorovými vozy nebo jejich upravenými verzemi, tzv. Regionovami.

„Připravujeme nákup nových motorových a elektrických jednotek, které budou obsluhovat páteřní linky v Ústeckém kraji,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Mělo by podle něj jít o moderní, klimatizované a nízkopodlažní vlaky. Blažek upřesnil, že dráhy počítají s nasazením prvních nových souprav na přelomu let 2010 a 2011 na Šluknovsku.

O provoz regionálních vlaků v Ústeckém kraji má zájem také konkurenční RegioJet. Ten by chtěl od roku 2011 převzít provoz na všech tratích od Českých drah. Při prezentaci své nabídky hovořili zástupci firmy o nasazení elektrických jednotek Desiro Main Line a dieselových Desiro Classic od Siemensu. Ty by poskytly cestujícím podobný komfort, který by nabídly vlaky zmíněné Blažkem.