Ústí nad Labem - Opozice v Ústeckém kraji obviňuje vládnoucí sociální demokraty, že z krajských peněz propagují sami sebe a zneužívají krajem placenou inzerci v předvolební kampani. Zastupitelé spočítali, že krajský úřad, který musí všude šetřit, dává na soukromou inzerci přes tři miliony korun a další tři miliony na krajské noviny.
Ústečtí radní se prý propagují za krajské peníze, tvrdí opozice
Ústecký kraj už třetím rokem inzeruje v týdeníku Metropol. Články, které v téměř výhradně inzertním časopise vycházejí, dává vydavatelům přímo úřad. Podobné smlouvy má kraj uzavřené i se sítí soukromých rádií a soukromou regionální televizí. Opozice tvrdí, že nedostává prostor k vyjádření a že z krajských peněz se propaguje samo vedení. „Pokud vím, tak nikdo z mých kolegů v klubu nebyl osloven, aby se na tvorbě této tiskoviny podílel,“ uvedl zastupitel ze sdružení Severočeši.cz Jaroslav Doubrava.
Mluvčí kraje ale tvrdí, že vedení kraje propaguje hlavně kraj, a to jako celek, a že prostor mají všichni představitelé tohoto kraje. Inzerce v soukromých médiích přijde kraj letos na tři miliony korun, polovina připadne Metropolu. Navíc vydavatel tohoto týdeníku pracoval v předvolební kampani pro ČSSD. Otázkou zůstává, z jakých peněz to bylo financováno. Šéf krajské buňky Petr Benda (ČSSD) nezvedá telefon a jeho spolustraníci o smlouvách nevědí. Podle Doubravy to vzbuzuje podezření, že kampaň ČSSD byla placená z krajských peněz. Kraj také vydává krajské noviny, což vyjde na víc než tři a půl milionu korun. Přitom informace o kraji v krajských novinách a soukromé televizi či rádiu jsou tytéž.
Se soukromým periodikem má smlouvu v hodnotě dvou milionů korun i Krajská zdravotní, která sdružuje pět krajských nemocnic. Ta dřív za každý výtisk novin, které se jinak distribuují zadarmo, dokonce platila. S novou smlouvou už ale platí jen inzerci.
Hejtmankou kraje je Jana Vaňhová (ČSSD), ve volbách v roce 2008 získali sociální demokraté celkem 22 křesel, ODS 13 křesel, KSCM 12 křesel a sdružení Severočeši.cz 8 křesel.