Začala poslední fáze rozsáhlé rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze. Skončit měla původně příští rok, magistrát se ale rozhodl poslední etapy spojit. Dělníci se přesouvají ze severní na jižní část severního mostu, po kterém se jezdí ve směru z Braníku na Smíchov. Původně měly opravy skončit do konce letních prázdnin, stav severní části mostu byl však horší, než se předpokládalo, což vedlo ke zpožděním. Práce v pondělí zkomplikovalo i deštivé počasí.
Oprava Barrandovského mostu je v poslední fázi
Dopravní režim v poslední etapě rekonstrukce bude velmi podobný režimu ve třetí etapě. V každém směru budou místo původních čtyř pruhů k dispozici pouze tři, z nichž jeden od Jižní spojky na Smíchov bude převeden do protisměru na již opravenou jižní polovinu mostu. Na jižní části severního mostu by se mělo začít frézováním, upřesnila z místa redaktorka ČT Kristýna Kolovrátková.
Už o víkendu kvůli postupu prací změnili pracovníci Technické správy komunikací (TSK) ve spolupráci s firmou Porr, která opravu zajišťuje, dopravní značení. Barrandovský most tvoří dva mosty – ten jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je již opraven.
V pondělí ráno se v okolí mostu tvořily kolony. Zhruba dvacet minut se zdrželi řidiči na nájezdu ze Strakonické, desetiminutové zpoždění nabrali ve směru z Jižní spojky. Kolona se tvořila i na Modřanské.
Největším omezením zůstává uzavřená rampa ze Strakonické, řidiči musejí nadále využívat při vjezdu do centra vratné rampy u Lihovaru, případně najet na Pražský okruh. I tam ale musejí počítat s komplikacemi, protože Ředitelství silnic a dálnic opravuje část komunikace u Slivence.
TSK v polovině května oznámila, že nestihne původně avizovaný termín dokončení oprav, protože se ukázalo, že stav mostu je horší, než se čekalo. Podle manažera stavby z firmy Porr Martina Řediny je to trochu paradoxní, protože severní most je o pět let mladší než jižní a přitom je v horším stavu. Důvodem je podle něj pravděpodobně horší kvalita použitého betonu, řekl v červenci při prohlídce stavby.
Ředina tehdy potvrdil, že firma počítá v ideálním případě s dokončením celé rekonstrukce do konce listopadu. Od 1. prosince má být podle smlouvy zimní přestávka, ale podle manažera lze po oboustranné dohodě a v případě dobrých klimatických podmínek práce prodloužit ještě zhruba o čtrnáct dní. „O tom, jestli je termín stihnutelný, či nikoliv, v tuto chvíli vědí asi jenom kolegové, kteří stavbu provádějí,“ konstatoval dopravní expert z Českého vysokého učení technického Zdeněk Lokaj.