Na železnici začíná několik výluk, největší je u Chebu

Cheb – Několik výluk zdrží cestující na železnici. Největší dopad bude mít nepřetržitá výluka na hlavní trati mezi Mariánskými Lázněmi a Chebem. Ode dneška jsou každodenní součástí cestování na jedné z nejdůležitějších tratí Karlovarského kraje přestupy do autobusů. Náhradními autobusy pojedou cestující také v Ústeckém kraji, kde probíhá od pondělí do středy výluka mezi děčínským hlavním nádražím a stanicí Děčín-východ, od pondělí do pátku jsou také dopolední výluky mezi Chotiměří a Lovosicemi. Omezení čeká i na cestující v Kolíně, kde začíná stavba nového železničního mostu přes Labe.

Dlouhodobá výluka mezi Mariánskými Lázněmi a Chebem je součástí rekonstrukce III. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu. Optimalizace uvedené tratě znamená kompletní výměnu kolejí, zpevnění mostů a výstavbu trolejového vedení. Po jejím dokončení se cesta vlakem z Prahy do Chebu zkrátí až o dvě hodiny. Nepřetržitá výluka potrvá až do 8. července. Regionální vlaky budou prozatím nahrazeny mezi Mariánskými Lázněmi a Lipovou u Chebu, rychlíky (linka Praha–Cheb) odřeknou České dráhy v celém úseku z Mariánských Lázní do Chebu. "Náhradní autobusová doprava se neshoduje s železniční, a proto je vydán výlukový jízdní řád," upozornila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Kvůli návaznosti na další spoje v Plzni a Praze odjíždějí z Chebu náhradní autobusy o 10 až 20 minut dříve. Cestující si navíc musí podle cílové stanice vybrat buď autobus přímý, nebo zastávkový.

Takzvaná optimalizace třetího železničního koridoru by měla skončit v roce 2016.

2 minuty
Reportáž Marka Štětiny
Zdroj: ČT24

Kolín bude mít nový most i nová nástupiště

Vlaky z Kolína na Velký Osek budou od středy jezdit na mostě přes Labe pouze po jedné koleji. Konstrukci z roku 1908 totiž Správa železniční dopravní cesty zbourá a postaví nový most. Aby nebyl přerušen provoz na vytížené trati, kudy jezdí dvě rychlíkové a několik regionálních linek, dělníci most rozdělí na dvě poloviny a prozatím zbourají pouze jednu. Nový most bude vyšší o 90 centimetrů a bude lépe odpovídat požadavkům na parametry vodní cesty.

Současně se stavbou nového mostu vymění SŽDC u kolínského nádraží asi tři kilometry kolejí, postaví také nové trakční vedení a zmodernizuje zabezpečovací zařízení. Pokračovat bude i rekonstrukce kolínského nádraží, kde se dočkají rekonstrukce poslední dvě nástupiště.

Načítání...