Praha - Při dopravních nehodách v neděli zemřelo pět lidí cestujících na motocyklech. Řidič motorky a jeho spolujezdkyně zahynuli odpoledne při srážce s osobním automobilem mezi Pardubicemi a Chrudimí. Smrtelné nehody motocyklistů se staly také na Mělnicku, Železnobrodsku a Frýdeckomístecku. Motorkáři ve velké rychlosti nezvládli svůj stroj a narazili do osobního auta. Těžké zranění utrpěli také dva motorkáři, kteří se srazili odpoledne nedaleko Frýdlantu nad Ostravicí.
Na českých silnicích v neděli zahynulo pět motorkářů
Na Pardubicku najel v neděli odpoledne řidič motocyklu do přívěsného vozíku protijedoucího odbočujícího automobilu. Řidič motocyklu zemřel na místě, jeho spolujezdkyně zranění podlehla po převozu do nemocnice. Příčina nehody se dosud vyšetřuje.
Další nehoda se odehrála i na nebezpečném úseku mezinárodní silnice E65 mezi Železným Brodem a Loužnicí na Jablonecku. Pětadvacetiletý motocyklista z Hradce Králové nezvládl před čtvrtou hodinou svou Yamahu 1000 a střetl se s Fordem Sierra. Záchranáři mu již nedokázali pomoci.
Zhruba o dvacet minut později narazil další motorkář do osobního auta na silnici mezi Novou Vsí a Mlčechvosty na Mělnicku. Utrpěl vážná zranění, kterým později podlehl.
Další vážná nehoda se stala i dopoledne na Frýdeckomístecku. Nedaleko Kunčiček narazil muž na motorce do osobního auta stojícího v křižovatce. Vážně zranil sebe i dvouletou holčičku, která seděla ve voze. Řidič motocyklu nakonec zraněním podlehl. Nepozornost při předjíždění si pak vyžádala dvě těžká zranění motocyklistů nedaleko Frýdlantu nad Ostravicí. Řidič motocyklu předjížděl osobní automobil, nevšiml si ale, že před vozem jede další motorka, a při zařazení zpět do pruhu se s ní srazil.
Za loňský rok zemřelo při dopravních nehodách 123 motocyklistů. O rok dřív jich přišlo o život 95. Česko podle dříve zveřejněných údajů patří k zemím, kde na miliardu ujetých kilometrů připadá nejvíce mrtvých za řidítky motocyklů.
Nejzásadnějším důvodem, proč motocyklisté často na nehodu doplatí životem, je podle odborníků to, že nejsou chráněni pevnou kapotou jako v autech. Za pravdu jim dávají i policejní statistiky. Podle nich sice nehody motocyklistů tvoří jen přibližně jedno procento z celkového počtu kolizí zaviněných řidiči, ale jejich závažnost je šestkrát vyšší než u osobních automobilů. Například v roce 2007 připadalo na 1000 nehod motorkářů téměř 39 mrtvých. U automobilů je to asi šest mrtvých, u cyklistů 28.
Za vyšším počtem nehod je také stoupající počet motocyklů na silnicích. Například za letošní první čtvrtletí se v Česku prodalo 3997 strojů, což je o 17 procent více než ve stejném období uplynulého roku.