Praha – Mobilní telefony musí mít žáci při vyučování většinou vypnuté a v tašce. Někteří učitelé je ale dokážou využít jako pomůcku. V Nýřanech se s nimi například děti učí matematiku. Nové technologie by také měly ve školách hrát stále větší roli – počítá s tím i vznikající Strategie digitálního vzdělávání.
Mobilní telefony žáků se mění z nepřátel učitelů na pomocníky
Mobilní telefony musí být při vyučování vypnuté i v Nýřanech, výjimku má ale matematika. Dětem telefon pomáhá určit obvod i obsah úhelníků. Nahrazuje tak roli učebnice, kterou osmáci na rozdíl od mobilu často zapomenou.
Příklady už musí počítat každý sám. Pomocí QR kódu si pak děti mohou na telefonu například ověřit, zda úlohu vyřešily správně. Matematika, která je podle průzkumů suverénně nejneoblíbenější školní předmět, je pak najednou zábavnější.
Hlavní nevýhodou využití mobilů ve školách je to, že mají malý displej, hlavní výhodou je, že je má prakticky každý. Škola ale občas narazí na to, že někdo nemá stejný systém jako ostatní a aplikace v telefonu nefunguje. „Člověk pak musí trochu improvizovat,“ uvedla učitelka Jana Rambousková.
Nově vznikající státní Strategie digitálního vzdělávání by ale měla s takovou improvizací skončit. Počítá totiž s rozvojem informačních technologií ve školách a jejich větším zapojením do výuky. „Jedním z prvních kroků ale musí být dosažení stavu jedna ku jedné na straně učitelů, to znamená, že každý učitel má svůj počítač,“ dodává vedoucí týmu Strategie digitálního vzdělávání Ondřej Neumajer.