Kvůli kyberútoku nefungovaly několik hodin některé služby ČSOB

ČSOB se od pátečního rána potýkala s kybernetickým útokem, kvůli kterému nefungovaly některé její bankovní služby. Výpadek mělo internetové bankovnictví, bankovní aplikace a nebylo možné platit platební kartou na internetu. Banka o tom informovala na svém webu. Odpoledne ČSOB oznámila, že služby jsou znovu dostupné, interní systémy nebyly při útoku zasaženy a veškeré finance i klientská data jsou v bezpečí.

„V tuto chvíli nefunguje internetové bankovnictví, aplikace Smart a také není možné platit platební kartou na internetu. Mohou být také omezeny služby v pobočkové síti skupiny ČSOB a na České poště,“ vyjmenovala po útoku banka. Dodala, že na obnovení služeb intenzivně pracuje.

Hackerských útoků v poslední době přibývá. Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost v lednu evidoval proti prosinci více než dvojnásobný nárůst takových incidentů, celkem 21. Dva z nich vyhodnotil jako významné, velmi významný nebyl žádný. Počet lednových kybernetických incidentů byl podle úřadu obecně nadprůměrný, téměř dosáhl na maximum z loňského dubna, kdy úřad evidoval 22 těchto incidentů.

Skupina ČSOB patří mezi největší tuzemské bankovní instituce, má 4,34 milionu klientů. Její čistý zisk loni vzrostl o devět procent na 17,5 miliardy korun. Do skupiny patří ČSOB, Hypoteční banka, ČSOB Stavební spořitelna, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing a ČSOB Factoring.