Američtí vědci: Život může být na miliardách planet po celé naší galaxii

Washington - Více než pětinu hvězd podobných Slunci obíhají v naší galaxii planety velikostí srovnatelné se Zemí a v takové vzdálenosti, že se na nich může vyskytovat voda v kapalném stavu. To znamená, že po celé Mléčné dráze jsou miliardy planet schopných udržet podmínky, ve kterých může vzniknout život, tak jak ho známe. Vyplývá to ze studie vyhodnocující údaje z vesmírného teleskopu Kepler.

Studie tvrdí, že v Mléčné dráze se nachází minimálně 8,8 miliardy hvězd obíhaných planetami o velikosti Země v teplotní zóně vhodné pro život. „Znamená to, že když se člověk podívá na tisíce hvězd na noční obloze, je nejbližší hvězda podobná Slunci s planetou velikosti Země obíhající v zóně vhodné pro život pravděpodobně vzdálená pouze 12 světelných let a je viditelná pouhým okem,“ uvedl hlavní autor studie Erik Petigura. „To je úžasné,“ dodal.

Mléčná dráha má průměr kolem 100 000 světelných let. Podle spoluautora studie Geoffa Marcyho obsahuje zhruba 200 miliard hvězd, z toho 40 miliard je podobných našemu Slunci. Ve vesmíru navíc existují miliardy dalších galaxií.