Správa železniční dopravní cesty pokračuje v uzavírání zhruba 700 smluv o budoucím výkupu potřebných pozemků. Zároveň zpracovává dokumentaci pro stavební povolení.
„Řešíme s místními samosprávami, kde všude bude křížení mimoúrovňové, kde bude úrovňové a nebo kde křížení zanikne. Řešíme i hlukovou zátěž, protože samozřejmě tím, že chceme zvýšit rychlost na 100 kilometrů v hodině, tak bude jiná hluková zátěž na místní obyvatelstvo,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Dosud jezdí vlaky po trati šedesátikilometrovou rychlostí.
Výstavbu bude podle Svobody nezbytné rozdělit do dvou úseků. Nejdříve by měli stavbaři pracovat mezi Otrokovicemi a Zlínem, kde bude trať rozšířena z jedné na dvě koleje. Až následně mezi Zlínem a Vizovicemi.
Trať dlouhá zhruba 25 kilometrů se dočká elektrifikace střídavým napětím, přestavby několika stanic, počítá se i s výstavbou tunelu pod křižovatkou v Otrokovicích a dalšími mimoúrovňovými kříženími železnice a silnic.