Dopravu na Barrandovském mostě má od konce září zlepšit pruh pro auta jedoucí po okruhu

Dopravu na pražském Barrandovském mostě ve směru z centra má zlepšit nově vyhrazený levý jízdní pruh oddělený bílou čárou, který bude sloužit jen pro auta jedoucí ze Smíchova do Braníka. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude zvýšena na 80 kilometrů v hodině. Opatření začne platit na konci září po dokončení letošní fáze opravy mostu. V budoucnu by mohla být vybudována také nová rampa přes sjezd z mostu do Modřanské ulice, po které by jezdili řidiči ze Strakonické ulice na Jižní spojku.

Dopravu na Barrandovském mostě a před ním komplikuje podle ředitele společnosti Satra Alexandra Butoviče takzvaný průplet, kdy se v jednom místě setkávají a proplétají auta jedoucí ze Smíchova, Barrandova a ze Strakonické ulice.

„Opatření spočívá v tom, že levý jízdní pruh ve směru z centra bude určen pouze pro vozidla, která pokračují po Městském okruhu, a nebude z něj možné dělat žádné jiné manévry a třeba sjet následně do Modřanské,“ vysvětlil.

K tomu, aby opatření přineslo efekt, který si od něj silničáři slibují, má pomoci to, že bude nově pouze v průběžném pruhu povolena rychlost 80 kilometrů v hodině. V ostatních pruzích budou auta jezdit maximálně padesátkou. Nový vyhrazený pruh bude začínat před nájezdem na most a v místě, kde se oddělují pruhy na Barrandov a na Strakonickou.

Přibýt by mohla rampa

Město spolu se Satrou vymyslelo asi dvacítku možných řešení. Z nich kromě výše zmíněného připadá v úvahu ještě stavba nové rampy, která by překlenula sjezd na Modřanskou. Řidiči ze Strakonické by vyjeli na most, a pokud pokračují na Jižní spojku, tak by před sjezdem na Modřanskou odbočili vpravo na nové přemostění a pokračovali dál. Auta by se tak s vozy jedoucími na sjezd z Modřanské vůbec nekřížily.

První variantu zavede město na konci září, až dokončí letošní opravy na Barrandovském mostě. Opatření bude následně vyhodnocováno. Na základě analýzy první etapy se město podle primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) rozhodne, zda vybudovat také rampu.

„Ta by mohla stát okolo 90 milionů korun. Finální rozhodnutí o stavbě ale ještě nepadlo. Nicméně mohla by být vybudována v rámci poslední fáze oprav Barrandovského mostu,“ řekl. Práce na mostě jsou naplánovány ještě na čtyři fáze, každá bude trvat zhruba tři měsíce v roce.

Rekonstrukce se prodlouží téměř o měsíc

Rekonstrukce mostu začala 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, kterou nyní znovu budují, a odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace. Původně měly práce skončit 2. září, avšak kvůli vynuceným úpravám projektu se o 27 dní zpozdí.

Původní nájezdová rampa ze Strakonické byla odstraněna kvůli špatnému stavu. Dělníci staví novou, v současné době dokončují stavební práce včetně římsy. Následně budou pokládat povrchy vozovky. Ty na rampě budou dělány až souběžně s těmi na hlavním mostě přes řeku.

„Na hlavním mostě finišujeme s úpravou povrchů. Dokončujeme římsy tak, aby se mohly začít pokládat izolace a povrchy,“ řekl Scheinherr. Uvnitř mostu jsou podle něj provrtány všechny průchody, kterými začnou dělníci natahovat nová předpínací lana. Právě to přispělo ke zpoždění prací, uvedl.

Při vrtání totiž stavebníci narazili na problémy u příčníku v místech, kde se připojuje rampa ze Strakonické. Zjistili, že je tam příliš mnoho armatury, která byla navíc silnější, než bylo v projektu. Proto se nedařilo práce dokončit. Místo, kde se napojuje rampa, je nejvíce zatíženým na mostě vůbec. Při tvorbě projektu podle náměstka nešlo předvídat umístění výztuže vzhledem k tomu, že jsou až deset metrů hluboko v betonu.

Druhým problémem podle Scheinherra bylo, že při frézování bylo na některých místech objeveno až 32 centimetrů asfaltu. Obvyklá tloušťka je přitom patnáct centimetrů.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Opatření proti slintavce a kulhavce způsobila na hranici dlouhou kolonu kamionů

Na slovenské dálnici D2 se před hraničním přechodem Brodské–Břeclav s Českem kvůli opatřením proti šíření slintavky a kulhavky v úterý dopoledne vytvořila zhruba 17 kilometrů dlouhá kolona kamionů. Informovala o tom v úterý slovenská policie, která později uvedla, že provoz už je bez omezení. Motoristé se při jízdě do Česka zdrželi také na přechodu Drietoma – Starý Hrozenkov.
včeraAktualizovánopřed 16 hhodinami

Výdejní boxy vedle památek dráždí. Radnice řeší, co s nimi

Radnice hledají možnosti, jak účinněji regulovat umístění výdejních boxů vedle památek i pomníků. Například v Hradci Králové zásilkový obchod postavil box hned vedle plastiky sochaře Vladimíra Preclíka. Ta přitom podle znalců patří k významným uměleckým instalacím ve městě. Umístění výdejních boxů vyvolalo bouřlivé reakce veřejnosti, především na sociálních sítích. Po protestech veřejnosti firma chybu uznala a hledá jiné místo. V Hradci Králové nyní navíc uvažují o vyhlášce, která by umístění boxů regulovala.
před 23 hhodinami

Města a obce trápí toulavé kočky. Petice žádá jejich povinné čipování

Toulavé kočky představují problém, který trápí řadu měst a obcí. Kolik takových zvířat je, není jasné. V tuzemsku se totiž neevidují ani počty těch, které žijí v domácnostech. I kvůli lepší evidenci by měly kočky v příštích letech povinně dostávat čipy. Příslušný zákon teď projednává i Evropská unie. U psů přitom stejné nařízení platí už pět let.
včera v 06:00

Koncentrace benzenu v hustopečském jezeru klesla pod povolený limit

Koncentrace toxického benzenu, který unikl při havárii cisteren na konci února v Hustopečích nad Bečvou na Přerovsku, již v tamním jezeře klesla pod povolený limit, vyplývá z informací hustopečských rybářů. Poslední březnový den byly tyto hodnoty překročeny čtyřnásobně až pětinásobně. Nejvýraznější rozdíl je patrný z výsledků na břehu jezera nejblíže k místu havárie, kde jsou již postaveny kovové zábrany, které neumožňují mísení vod.
7. 4. 2025Aktualizováno7. 4. 2025

Za nocí přijdou mrazy, na víkend se opět oteplí

Po většinu tohoto týdne bude oblačno a v noci mohou teploty padat pod bod mrazu. Na horách bude i sněžit. Noční mrazy zřejmě budou ohrožovat kvetoucí stromy. V závěru týdne se ale začne oteplovat. Na přelomu tohoto a příštího týdne by se mohly teploty přes den dostat až nad dvacet stupňů Celsia. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).
7. 4. 2025Aktualizováno7. 4. 2025

Stará cesta Boubínským pralesem zůstane nepřístupná. Nahradí ji nová

Cesta kolem jádra Boubínského pralesa zůstane zavřená a zmizí i z turistických map. Nahradí ji nová trasa, která dovede turisty od Boubínského jezírka až k rozhledně. O trvalém uzavření původního okruhu rozhodl lesní závod spolu s šumavským národním parkem i Klubem českých turistů. Kvůli padajícím souším jsou cesty nebezpečné. Boubínské jezírko ročně navštíví kolem šedesáti tisíc lidí. Spolu s novou sezonou lesníci uvolní i nejznámější cestu z Idiny Pily.
7. 4. 2025

Opravy silnic startují, jejich financování je ale nejisté

Po zimní přestávce začínají silničáři v Česku s opravami poškozených úseků silnic a dálnic. Hejtmani však stále nevědí, kolik peněz stát přidělí na krajské projekty. Státní fond dopravní infrastruktury rozděluje mezi regiony dvě miliardy korun, ale Asociace krajů požaduje dvojnásobek. S financováním podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) počítá novela silničního zákona, která však po deseti měsících ve sněmovně ještě neprošla úvodním čtením.
7. 4. 2025

Při potyčce na Letné v Praze byli dva lidé pobodáni

Při potyčce čtyř mužů na pražské Letné byli dva z nich pobodáni, z toho jeden byl podle záchranné služby v ohrožení života. Třetí člověk utrpěl zranění hlavy. Všichni tři zranění skončili v nemocnici. Podezřelého policie zadržela a zjišťuje další okolnosti incidentu.
6. 4. 2025Aktualizováno6. 4. 2025
Načítání...