V Ostravě se částečně uzavře frekventovaná Rudná. Budou se bourat mosty ve Vítkovicích

Vytížená Rudná v Ostravě se částečně uzavřela (zdroj: ČT24)

V Rudné ulici v Ostravě, která je jednou z nejvytíženějších silnic v krajském městě, začne v pondělí kvůli opravě mostů ve Vítkovicích částečná uzávěra. Jeden z mostů se uzavře a osobní auta tak pojedou v obou směrech po souběžném mostě. Auta nad 3,5 tuny však budou muset po objízdných trasách. Práce na mostech, které obnášejí zbourání a vybudování nových konstrukcí, potrvají dva roky a přijdou bez DPH zhruba na 239 milionů korun.

Stavebníci staré mosty zbourají a pak vybudují nové. „Dříve avizovaná oprava vítkovických mostů silnice I/11 v Ostravě vstupuje do důležité demoliční fáze. Po provedení přeložek inženýrských sítí je vlivem dobrého počasí možné zahájit další rozsáhlé práce,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Mazal. Opravu provede společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.

Rudná ulice, tedy silnice I/11, vede napříč celou Ostravou. Směřuje na jednu stranu do Opavy a na druhou do Havířova. V pondělí se uzavře most, po kterém se jezdí směrem do čtvrtí Zábřeh, Svinov či Poruba a dál na Opavu.

„Z klasické čtyřproudové komunikace se tak stane dvouproudová. Rudná ulice v Ostravě funguje jako jakýsi jižní obchvat města, proto se očekává, že jak na objízdných trasách, tak i na samotné Rudné se budou tvořit kolony. Řidiči budou muset čekat řádově i desítky minut,“ uvedla redaktorka ČT Natálie Flajžíková.

Policisté budou dohlížet na dopravu na Rudné i na objížďkách

První objízdná trasa vede po Místecké, Mariánskohorské a Plzeňské ulici, druhá pak po Frýdecké a Bohumínské ulici a části dálnice D1. Platí rovněž zákaz vjezdu pod mosty, výjimku budou mít místní obyvatelé a dopravní obsluha.

Na vytížené komunikaci i na samotných objížďkách policisté posílí své hlídky a budou dopravu koordinovat. Redaktorka uvedla, že se vždy zbourá jeden most a na ten druhý se převede doprava v obou směrech. Až bude postaven most nový, doprava se přesune na něj a začne demolice a stavba druhé části. 

„Firma se zavázala, že se bude snažit do dvou let práce dokončit, protože automobilová doprava v tomto úseku je velmi hustá. Firma stavbu převzala už v listopadu loňského roku, nicméně tehdy proběhly jen jakési přípravné práce s tím, že po jejich dokončení začnou samotné demoliční práce,“ řekla Flajžíková.