V lednu návrh na platbu mýtného na dalších úsecích silnic 1. třídy – spolu s okolnostmi chystaného tendru na provozovatele mýtného systému – zhodnotí experti.
V Moravskoslezském kraji by tak do mýtného systému pro nákladní vozidla mohla spadat Prodloužená Rudná, tedy klíčová spojka mezi Ostravou a Opavou.
„Je to silnice (Prodloužená Rudná, pozn. red.), na které jezdí skoro 1600 nákladních aut za den – a to už je taková kapacita, kdy se vyplatí tady postavit mýtné brány.“
Jakub Unucka (ODS)
Podle zjištění redaktorky České televize Markéty Radové mají starostové v případě zpoplatnění Prodloužené Rudné obavu z toho, že by nákladní doprava jezdila přes Hlučínsko.
„To už by bylo nemyslitelné, obzvlášť ještě i s tím, že jdou řeči, že příští rok se má stavět hned za mostem od Ostravy outletové centrum, kde jediné napojení bude z Hlučínské ulice,“ dodal starosta Hlučína Pavel Paschek (bezpartijní).
Podobně nesouhlasný postoj mají i zástupci Hospodářské komory nebo třeba zástupci průmyslníků. Například generální ředitelka Svazu průmyslu a dopravy Dagmar Kuchtová se domnívá, že by dopad na místní firmy, které z větší části využívají komunikace 1. třídy, byl negativní.
Mýtné se na dálnicích a vybraných silnicích 1. třídy v Česku platí od roku 2007. Za prvních devět let vyneslo zhruba 70 miliard korun.