Ostravskou dopravu komplikuje výluka tramvají. Nejezdí z centra města do lidnaté Poruby

Výluka tramvají (zdroj: ČT24)

V Ostravě začala v pondělí další rozsáhlá výluka tramvajových linek. Tentokrát se týká všech, které míří z centra města do Poruby. Důvodem je výměna tramvajových kolejí v úseku mezi Vodárnou a Svinovskými mosty.

„Dohromady se týká sedmi spojů, které v tomto úseku projíždějí – konkrétně jde o linky č. 3, 4, 7, 8, 9, 17 a 19. Tyto linky, které zajišťují hromadnou dopravu do Poruby a Martinova, od pondělka končí na zastávce Hulváky,“ zjistila redaktorka České televize Denisa Kotková.

Na točně u komunitního centra tam vznikl jakýsi přestupní uzel, odkud přepravu zajišťují převážně náhradní autobusové spoje. Těmi se cestující dopraví až na zastávku Telekomunikační škola, odkud zase mohou přestupovat na tramvaje. Noční přípoje tramvajových linek budou ze zastávek Hulvácká a Karolina přemístěny na zastávku Hulváky.

Důvodem výluky je výměna až třicet let starých kolejí na ulici 28. října u zastávky Nová Ves vodárna, která bude dopravu komplikovat až do středy 19. července.

Podle Dopravního podniku Ostrava zatím na linkách nevznikají prostoje. „Zhruba 15minutové zpoždění zaznamenali pouze u jednoho spoje v ranní špičce ve směru do Poruby, a to v důsledku výpadku jednoho z náhradních spojů,“ dodala Denisa Kotková.

Rekonstrukcím se Ostravané nevyhnou

V Ostravě nyní probíhají také rozsáhlé opravy Českobratrské ulice, která patří k hlavním komunikacím vedoucím centrem města. Řidiči i cestující městskou hromadnou dopravou se tak museli připravit na četná omezení. 

Pro automobilovou dopravu platí úplná uzavírka až do 31. října s vyznačenými objížďkami. Práce zhruba za 33,5 milionu korun by měly být hotovy nejpozději na začátku příštího roku.

Rekonstrukce jiné frekventované dopravní tepny – Nádražní ulice – už skončila loni v prosinci. Náklady na modernizaci komunikace v centru města, která se opravovala ve dvou etapách, činily 171,5 milionu korun.