Dálnice se přiblíží Postoloprtům. Začala stavba čtyřkilometrového úseku D7

U Postoloprt na Lounsku vznikne nový čtyřkilometrový úsek dálnice D7. Na čtyři pruhy se rozšíří dosavadní dvouproudá silnice, která město spojuje s dálnicí u Bitozevsi. Stavba potrvá 19 měsíců a náklady činí 384 milionů korun.

„Tady na D7 jsem si dnes vyzkoušel, jak je důležité, aby se dopravní situace zlepšila. Na úsek Postoloprty-Bitozeves se čeká už velmi dlouho,“ řekl při zahájení prací ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Aktuální stavba podle ministra nezatíží řidiče, protože se nejprve postaví dva chybějící pruhy, pak se na ně převede doprava a posléze se dálnice zkompletuje. „Tímto krokem dokončíme více než polovinu dálnice D7 a v našem zájmu je ji dokončit celou, přestože nepatří do priorit,“ uvedl Ťok.

Celá trasa dálnice D7 by podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kroupy měla být dokončena v roce 2023. Ústecký kraj nedávno vyzval vládu k dokončení celé trasy a jejímu zařazení mezi prioritní dopravní stavby. Na ŘSD se také obracejí investoři z průmyslové zóny Triangle, která leží nedaleko Postoloprt.

  • Naposledy ŘSD otevřelo dva úseky D7 na Chomutovsku před třemi lety. Dohromady měří zhruba 16 kilometrů a jejich vybudování stálo přes pět miliard korun.

Stavbu podle Ťoka zdrželo zastavení investic do silnic v roce 2010. „Dalším důvodem zpoždění byla žádost samosprávy o vypuštění jednoho mostu, pak se musela celá stavba přeprojektovat,“ uvedl ministr. „Cesta na Chomutov byla dlouhodobě zanedbávána, vyplatí se, abychom ji opravili a dostavěli co možná nejdříve,“ doplnil.

Riziko dokončení D7 je podle Kroupy v procesu EIA

Peníze na investici ŘSD podle Kroupy má. Příprava úseku dlouhého 3770 metrů už stála 50 milionů korun, teď ŘSD chystá další úseky, peníze bude potřebovat mimo jiné na výkup pozemků. „Tři úseky, které se mají začít stavět v roce 2018, mají problém s řízením EIA (o vlivu stavby na životní prostředí), další už jsou podle nových pravidel,“ uvedl Ťok. Rizikem dokončení celé D7 v termínu je podle Kroupy právě řízení o vlivu stavby na životní prostředí.

Tři úseky, které se mají začít stavět v roce 2018, mají problém s řízením EIA.
Dan Ťok

Dosud funguje čtyřproudé spojení v úsecích mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. „Význam pro nás i pro region rozšíření má už kvůli těm křížkům, které přibývají na silnici neuvěřitelnou rychlostí,“ řekl starosta Postoloprt Zdeněk Pištora. Tragických dopravních nehod je právě na silnici D7 na Lounsku velké množství.

Přes Postoloprty nyní auta projíždějí, obchvat přijde na řadu za několik let. Na jeho trase je fotbalové hřiště se zázemím. „Podle současné legislativy ŘSD může nabídnout výkupní ceny stávajících nemovitostí, což samozřejmě nám nestačí k tomu, abychom podobnou nemovitost vystavěli na druhé straně hřiště. Jestli se najde nějaká jiná kompenzace nebo jiná náhrada za stavby, které budou muset ustoupit obchvatu, zatím nevíme. Do té doby budeme jednat, abychom o zázemí fotbalového hřiště nepřišli,“ uvedl starosta.