Zástupci Motorpalu uvedli, že na rok 2016 mají předjednáno více nových zakázek než před rokem, a proto nehrozí snižování počtu pracovních míst. Propouštění neočekávají ani odboráři v Motorpalu. Mzdy podle nich firma lidem nedluží.
Výrobce vstřikovacích systémů pro dieselové motory a přesných dílů pro automobilový průmysl zaměstnává 1320 lidí. Závody má vedle Jihlavy v Jemnici, Batelově a ve Velkém Meziříčí. V roce 2014 vykázala společnost tržby 1,3 miliardy Kč a ztrátu 29 milionů Kč.
Do potíží dostaly firmu projekty v Číně a pokles obchodu s Ruskem
V roce 2015 čelila firma podle údajů v insolvenčním návrhu propadu tržeb kvůli oddalování projektů v Číně, poklesu objednávek z Ruska i od jednoho z významných zákazníků, který je rovněž navázán na ruský trh. Společnost má více věřitelů. Největší pohledávku představuje syndikovaný úvěr Commerzbank a České spořitelny, který činí zhruba 480 milionů Kč. Změny se rozjely už ve vedení společnosti, na postu předsedy představenstva a generálního ředitele vystřídal Radim Valas Milana Medonose.
Akciová společnost Motoropal by rovněž měla získat nového majitele. Podle předjednaných dohod a po schválení věřiteli a soudem by se stoprocentním vlastníkem akcií Motorpalu měla stát akciová společnost Moto Capital, za níž podle páteční tiskové zprávy stojí podnikatel Gregorz Hóta, dosavadní menšinový akcionář Motorpalu. Jak vyplývá z insolvenčního návrhu, jeho společnost slíbila Motorpalu provozní úvěr.