Dejvická již není konečná stanice, všechna metra jedou na Petřiny

Praha – Sotva vídaného vítězství nad organizátorem městské hromadné dopravy dosáhli obyvatelé Prahy 6. Sotva dva měsíce od zahájení provozu na novém úseku trasy metra V.A se mění jízdní řád a všechny spoje začínají jezdit na Petřiny. Dosud mimo špičku končil každý druhý vlak již na Dejvické. Pražané na obdobné úpravy v provozu čekali i roky.

Když v roce 2012 proběhla rozsáhlá systémová změna provozu tramvají a autobusů v Praze, začaly organizátorovi dopravy, společnosti ROPID, přicházet stížnosti z řady městských částí. Na požadované úpravy však cestující čekali bezmála rok. Tentokrát se dočkali již po 55 dnech – mezi stanicemi Dejvická a Petřiny končí pásmový provoz a jezdí tudy všechny spoje. Pouze do stanice Nemocnice Motol nadále zajíždí pouze polovina souprav. „Časové intervaly se nezmění, bude to tak, jak to bylo od začátku provozu, akorát s tím, že nebude pásmový provoz do stanice Dejvická, ale až do stanice Petřiny,“ shrnul ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Jaroslav Ďuriš.

Rozšíření provozu mezi Dejvickou a Petřiny bude stát přibližně 25 milionů korun, které zaplatí Praha z přebytku z loňska. „Vycházíme vstříc občanům, kteří nové stanice využívají ve vysoké míře, a pásmový provoz jim způsoboval problémy. Nyní bude cestování rychlejší a komfortnější,“ zdůraznil náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. V celkovém pohledu jde navíc pouze o „drobné“. Město platí za dopravu mezi Dejvickou a Nemocnicí Motol stovky milionů ročně.

Jaroslav Ďuriš: Časové intervaly se nemění (zdroj: ČT24)

Změna provozu metra A je dobrá zpráva pro obyvatele Petřin, pomezí Dejvic, Vokovic a Veleslavína a také cestující na letiště. Nic se naopak nemění pro pacienty motolské nemocnice či cestující dojíždějící na stanici Nemocnice Motol příměstskými autobusy. Žádné další provozní změny už cestující podle Jaroslava Ďuriše očekávat nemohou.

První cestující se po šestikilometrové trati se čtyřmi novými stanicemi svezli na velikonoční pondělí 6. dubna. Od následujícího dne platily změny v provozu povrchové MHD, zkrátila se trasa navazujících autobusových linek, přestala jezdit tramvajová linka 2. Změnily se také názvy některých zastávek.