Obyvatelé obce se nechtějí smířit s rizikem, že se okolí jejich domovů promění v hlučnou, emisemi zanesenou náhradu modernizované silnice. „Často cestuji po světě a všude jsem silně vnímal zcela opačný trend – omezování provozu na vesnicích,“ zdůraznil jeden ze sedmi set občanů, který podepsal petici. Tu už občané Libohoště zaslali nejen radnici, ale také dalším institucím.
Starosta Nového Jičína Ivan Týle má pro iniciativu libohošťských pochopení: „My ty obavy s občany Libohoště pochopitelně sdílíme, byť tato diskutovaná cesta byla využívána v případě uzávěry silnice 1/48 jako záložní komunikace i v případě nehod.“ Členka petičního výboru Petra Blažková upřesňuje cíle občanské iniciativy následně: „Pro řešení tohoto problému navrhujeme dvě možnosti. První variantou je vedení obslužné komunikace po levé straně katastru Libohoště směrem do Příbora a druhou z variant je zachování mimoúrovňové křižovatky v Borovci.“
Ale podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR neexistuje důvod, aby došlo k radikálnímu zvýšení intenzity dopravy na doprovodné komunikaci. „Takový jev nebyl pozorován ani v blizkosti dálniční sítě ČR,“ upřesnila. O připravované modernizaci komunikace 1/48 chtějí obyvatelé Libohoště jednat s příslušnými institucemi na veřejné schůzi, která se uskuteční v říjnu.