Artsemestr na sáňkách

Praha – Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze se opět na pár dní proměnila v galerii. Do 2. února jsou pro veřejnost otevřeny ateliéry a učebny, v nichž studenti prezentují své klauzurní práce. Návštěvníci tak mají možnost zjistit, „jak se dělá umění“, zastoupena je v Artsemestru architektura, design, volné umění i grafika a užité umění. Většina projektů zůstane na akademické půdě, některé budou ale představeny v dubnu na mezinárodním veletrhu Salone Internazionale del Mobile v Miláně.

Studenti Ateliéru designu výrobků, vedeného duem Olgoj Chorchoj - Michalem Froňkem a Janem Němečkem, vytvářeli v zimním semestru práce na opravdu zimní téma. Dvanáct nových prototypů sáněk představuje stejné množství nezvyklých nápadů. Ateliér K.O.V. pracoval pod supervizí designérky Evy Eisler na tématu Klenotnice a klenot s využitím dřeva a libovolného materiálu. 

Architektura I prináší revize čtyř bolavých míst Prahy a ukazuje také, jakým způsobem se studenti dokázali vypořádat s fenoménem kapacitního bydlení „centralparku“ na pankrácké pláni. Tématem klauzur byl i návrh galerie, respektive centra fotografie v úzké a extrémně dlouhé parcele vedle pražského Veletržního paláce.

Reportáž Ondřeje Moravce (zdroj: ČT24)

Filmaři z Ateliéru filmové a televizní grafiky se v Artsemestru prezentují mimo jiné filmem podporujícím Amnesty International. Režisér Jan Drozd se zaměřil na problematiku útoků na ruské novináře a porušování svobody slova v této zemi.

Ateliér skla pod vedením Ronyho Plesla vystavuje modely i realizace pro připravovanou výstavu v prestižním prostoru Galerie DOX v červnu 2011. Formálními mantinely a vodítky určenými všem vystavujícím jsou bod, linie, prostor, půdorys, horizont, obrys, materiál a především světlo. Klauzurní instalace je doplněna designem pro sklárnu Ajeto, které vznikly v rámci semestrálního úkolu.

Ateliér grafický design a nová média pod vedením Petra Babáka a Štěpána Malovce se během zimního semestru mimo jiné zabýval myšlenkou "web je mrtev„, kterou zmínil Popstar Prince v interview pro časopis Wired. Tento impuls vzali jako start pro další úvahy a ve spolupráci se studenty FAMU vytvořili řadu “famáckouprumáckých" časopiseckých redakcí.

Studenti z ateliéru Liběny Rochové - design oděvu a obuvi si založili svou fiktivní značku a určili si svůj segment zákazníků, pro který je jejich tvorba cílena. V ateliéru sochy, vedenýmKurtem Gebauerem, je formou fotografické dokumentace prezentován projekt Buďánky, kde v 90. letech bydleli mladí lidé, kteří chtěli tuto zvláštní čtvrť zachovat i přes rozhodnutí obce o zbourání a nové výstavbě.