Sochy Rakušana Erwina Wurma ze souboru One Minute Sculptures ukazují člověka nebo objekty v situacích, které musejí skončit krátce poté, co je stihne zachytit fotoaparát nebo kamera - ženu ležící na pomerančích, muže na neupevněných dveřích nebo židli podepřenou z jedné strany mrkvemi. V krkolomných pozicích Wurmových objektů se může octnout i sám návštěvník a zamyslet se tak nad vlastním postavením nejen v bizarně konstruovaném prostoru, ale i obecně vůči lidem, věcem a světu.
Anny Hulačová ve svých projektech doplňuje pařezy v lese půlkruhy melounů nebo své vlastní ruce ukončuje sushi rolkami a kráčí s nimi asijským velkoměstem. Motiv jídla symbolizující pomíjivost se objevuje v jejích dílech i v dílech Nizozemce Derka Thijse a na fotografiích Erwina Wurma.
Vystavené exponáty propojuje příroda – v podobě botanického odpadu, který do tvaru připomínající podivnou bytost přeskupil rezident MeetFactory Iede Reckman, či vypouklého dřevěného stolku Pavly Scerankové. Mladou slovenskou umělkyni zaujal nábytek z 80. let, který deformuje a rozkládá podle vzpomínek, jaké na něj má z panelového bytu svých rodičů.

Reportáž P. Sedliské o výstavě
Téma výstavy uzavírá kosmos – v rozpínavém a ne zcela uchopitelném smyslu slova. Vesmír je nestabilní, proměnlivý, podobně jako křehké, ale současně monumentální sochy Derka Thijse nebo hrad v kufříku vyrobeném z mycí houby od Anny Hulačové.
Výstava Opak je pravdou potrvá v MeetFactory do 26. srpna.