Český slevový portál Slevomat kupuje britská skupina

Investiční skupiny Miton, Enern a In-Bridge prodaly server Slevomat.cz britské skupině Secret Escapes. Součástí transakce je i slovenský Zlavomat.sk a agregátor slev Skrz.cz. Nový vlastník získá stoprocentní podíl ve všech těchto firmách. Informoval o tom na svém webu měsíčník Forbes s tím, že cena podle jeho zdrojů lehce přesahuje 1,5 miliardy korun. Účastníci transakce cenu nechtěli komentovat.

Secret Escapes je jeden z předních světových prodejců luxusních dovolených na internetu, který svým 42 milionům členů nabízí slevy v pečlivě vybraných luxusních hotelech. Skupina byla založena v roce 2011 ve Velké Británii a od té doby se rozšířila na 21 trhů v Evropě, Severní Americe a Asii. Secret Escapes podpořila řada významných investorů, včetně Google Ventures, Index Ventures a mnoha dalších.

„Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem. Stejně tak nový vlastník ocenil i výborné vedení Zľavomatu a Skrz a počítá s ním i v budoucnu. Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost,“ uvedl zakládající partner Mitonu Tomáš Matějček.

Denně Slevomat navštíví až 300 tisíc lidí

Slevomat.cz založil v roce 2010 Tomáš Čupr. Do společnosti poté majetkově vstoupila investiční skupina Miton, v roce 2011 pak skupina Enern a In-Bridge. Mitonu ve Slevomatu do prodeje patřil většinový podíl 55,5 procenta, Enern společně se zakladatelem Tomášem Čuprem drželi 36 procent a In-Bridge 8,5 procenta.

„Je to fantastický úspěch pro všechny akcionáře a management firmy.“

Tomáš Čupr

zakladatel Slevomatu

Denní návštěvnost portálu se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci uživateli a loni Slevomat.cz zprostředkoval zážitky a služby za téměř dvě miliardy korun, což z něj dělá lídra trhu. V minulých letech koupil Slevomat podíly ve službách Vykupto.cz a Zapakatel.cz. V Zapakatel následně svůj majoritní podíl snížil a firma později svou činnost ukončila.

Na tuzemském trhu funguje zhruba 50 aktivních slevových portálů, což je zhruba pětina stavu před sedmi lety. Mezi nejvyhledávanější segmenty patří kromě cestování například jídlo nebo wellnes. On-line slevový trh minulý rok oslavil pět let existence a za tu dobu Češi podle odhadů slevových portálů ušetřili při nákupech celkem přes deset miliard korun. Éru slevových serverů zahájil před lety americký Groupon.