Expanzi nově hlásí třeba server Rohlik.cz. Dosavadní pražskou centrálu rozšiřuje do dalších pěti měst: Plzně, Liberce, Ústí nad Labem, Hradce Králové a Pardubic. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. E-shop dosáhl loni obratu kolem miliardy korun.
Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.
Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11 500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.
Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží. České domácnosti loni nakoupily přes internet potraviny a nealkoholické nápoje za tři miliardy korun, meziročně o 40 procent víc, vyplývá z údajů společnosti GfK.
Podle odhadu činil prodej zboží a služeb přes internet loni v Česku více než 130 miliard korun. „Češi již nenakupují na internetu pouze nejdražší zboží, ale také zboží běžné denní spotřeby,“ uvedl loni výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Důvěra českých zákazníků k internetovým obchodům podle něj nadále roste.