První je značka Škoda, která za sedm měsíců meziročně zvýšila odbyt o 32,4 procenta na 49 088 vozů. V červenci ale registrace nových vozů značky Škoda klesly proti loňsku o 1712 na 5430 vozů. Podle šéfa tuzemské prodejní organizace Luboše Vlčka bylo příčinou to, že v prvním prázdninovém měsíci byla v automobilce Škoda Auto mimořádná třítýdenní celozávodní dovolená z důvodu údržby a přípravy výrobních linek na nové modely. „Vlivem státních svátků a víkendů byl letošní červenec zároveň i o tři pracovní dny kratší než ten loňský,“ dodal.
Za Škodou Auto skončil Volkswagen s růstem o 9,9 procenta na 15 030 vozů. Třetí Hyundai zvýšil počet prodaných aut o 7,9 procenta 12 028 vozidel. Na dalších místech skončily Ford, Dacia a Renault.
Více než 74 procent automobilů koupily firmy. Benzinový agregát mělo přes 54 procent aut a necelých 43 procent mělo dieselový motor.
Registrace dovážených ojetých osobních aut letos do července meziročně vzrostly o devět procent na 12 706 vozů, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí více než 50 procent.
Prodej nových lehkých užitkových automobilů vzrostl oproti loňskému roku o 14,9 procenta na 10 702 vozů. První je značka Ford s 1733 registrovanými automobily, následují značky Fiat, Peugeot, Renault, Volkswagen a Citroën. Poptávka po nákladních autech se zvýšila o 12,6 procenta 6555 vozů. Nejprodávanější je Mercedes, druhá skončila značka Volvo a dále DAF, MAN a Scania.
Kategorie autobusů zaznamenala proti loňskému roku pokles o 16,4 procenta na 525 vozidel, zájem o motorky vzrostl meziročně o 1,8 procenta na 12 035 strojů.