Disney zažívá v kinech rekordní rok, zisk přesto nedosáhl na očekávání

Zásluhou filmů Kniha džunglí, Zootropolis nebo Captain America: Občanská válka letos Disney v kinech dosahuje výrazného náskoku před konkurencí. V Americe dokonce dosáhl historického rekordu, když za pouhých 128 dní překročily tržby jeho filmů miliardu dolarů. Ve svém druhém finančním čtvrtletí ale poprvé po pěti letech nedosáhl na odhady trhu, na což akcie společnosti zareagovaly výrazným oslabením.

Investoři mají mediální a filmovou společnost Walt Disney v oblibě, protože zisky podniku vytrvale překonávaly očekávání trhu. I když nyní meziročně zisk firmy vzrostl o 11 procent, po očištění o mimořádné položky dosáhl 1,36 dolaru na akcii. Analytici však v průměru čekali 1,40 dolaru. Akcie společnosti na nesplněná očekávání reagovaly propadem asi o šest procent.

V kinech se přitom Disneymu daří. Na domácím americkém trhu sice zatím nejúspěšnější titul drží konkurenční studio 20th Century Fox, tři filmy z první pětice ale patří pod značku Disney. Úspěšný byl animovaný film Zootropolis: Město zvířat, který utržil přes tři sta milionů dolarů. K této hranici se blíží i nová, hraná adaptace Knihy džunglí a začátkem května vstoupil do kin další film z komiksové série – Captain America: Občanská válka, jenž za první víkend vydělal skoro 180 milionů a dosáhl pátého nejlepšího startu v amerických kinech.

Navíc Disney na konci loňského roku uvedl jeden z největších kasovních hitů všech dob Star Wars: Síla se probouzí, který kina plnil ještě letos.

Desátého května se pak podařilo Disneymu zlomit rekord v počtu dnů potřebných ke zdolání jedné miliardy dolarů na amerických tržbách. Loni posunulo laťku konkurenční studio Universal Pictures, které potřebovalo 165 dnů. Historické tabulky se tehdy přepisovaly po sedmi letech. Teď stačil jenom rok. Respektive jde o 128 dnů, po nichž Disney mohl ohlásit miliardu.

Potíže v televizním a videoherním segmentu

Disney a další mediální společnosti se ale potýkají s odlivem předplatitelů kabelových televizí. Řada diváků totiž dává přednost službám pro streamování. U Disney investoři sledují především situaci v případě sportovního kanálu ESPN, který je jednou z nejvýraznějších kabelových značek. Ve druhém fiskálním čtvrtletí kanál ztrácel předplatitele. Snížil se také příjem z reklamy, což společnost vysvětlila jiným načasováním některých fotbalových zápasů.

Podnik rovněž oznámil, že uzavře divizi videoher Infinity. Podnikání v této branži je podle generálního ředitele skupiny Boba Igera proměnlivé a firma „z hlediska dostatečné stability nemá tolik důvěry v tuto oblast podnikání, aby v ní zůstala“. Firma kvůli uzavření této divize propustila 300 zaměstnanců a odepsala 147 milionů dolarů.