K překonání loňského rekordního roku stačí podle Šípka v prosinci vyrobit téměř 40 tisíc osobních vozidel, v kategorii nákladních aut pak 60 vozů. Produkce autobusů převýšila loňský rok už v listopadu a obdobné to bylo i u motocyklů.
Výroba nákladních aut reprezentovaná Tatrou Trucks se letos blíží 900 vozům, což je o devět procent více než loni. Produkce autobusů v závodech Iveco a SOR Libchavy by měla přesáhnout 4500 vozidel, což znamená pětinový nárůst. U Jawy Moto jako jediného zástupce kategorie motocyklů sdružení odhaduje produkci 1720 strojů.
„Pokud v roce 2016 nedojde k dnes nepředvídatelným ekonomickým otřesům či neočekávaným změnám na trhu vozidel, předpokládáme, že výsledky za rok 2016 by mohly být nejméně na úrovni roku letošního.“
Antonín Šípek
Výroba osobních aut od ledna do konce listopadu vzrostla o 4,5 procenta na 1,21 milionu vozů. Největšímu výrobci Škoda Auto stoupla produkce o procento na 691 620 aut. Největší nárůst v kategorii osobních vozů zaznamenala kolínská TPCA, která vyrobila 204 279 toyot, peugeotů a citroënů. To je meziročně o 9,7 procenta víc. „Letošek je významný tím, že ožilo tzv. jižní křídlo Evropské unie – Itálie, Španělsko, Portugalsko. A právě tam se nejvíce prodávají ta malá auta z Kolína,“ vysvětluje šéfredaktor Automakers Erich Handl.
Téměř stejný nárůst produkce, a to o 9,5 procenta, zaznamenal nošovický Hyundai. Ten letos do listopadu vyrobil 314 431 osobních aut.
