Microsoft neuspěl s Yahoo!, zkusí Facebook

New York - Námluvy americké softwarové společnosti Microsoft a vyhledávače Yahoo! se odkládají, nabídka Yahoo! neuspokojila a tak obchod vyšuměl. Microsoft ale okamžitě políčil jinde. Jeho webové image, pověsti ve světě webu 2.0, by měla pomoci akvizice sociální sítě Facebook. Informaci přinesl deník Wall Street Journal s odkazem na zdroje blízké oběma společnostem.

Podle deníku dostali šéfové Facebooku od divize investičního bankovnictví Microsoft neformální nabídku. Nikdo z Microsoft ani Facebook nechtěl existenci jakýchkoliv jednání komentovat. Akvizice by byla první alternativou k Yahoo!. Chuť rozšířit podnik do oblasti online služeb několikrát naznačil CEO Microsoftu Steve Ballmer. Když tedy nedopadla dohoda s Yahoo! poohlíží se Microsoft jinde.

Už v říjnu zaplatil Microsoft za 1,6 procentní podíl ve Facebooku 240 milionů dolarů. Okamžitě tím vystřelil cenu univerzitního start-upu na 15 miliard dolarů. Na trhu ale panuje přesvědčení, že zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg by svou společnost neprodal.

Čtyřletý benjamínek se chlubí 109 miliony unikátních návštěvníků, letošní příjmy z reklamy slibují až 350 milionů dolarů. V odvětví nepatří k největším hráčům, ale nabízí největší potenciál růstu. Minulý rok generoval poloviční příjmy.

Mezitím ale nezahálí ani Yahoo!. S nejbližším konkurentem v odvětví, vyhledávačem Google, usiluje podle zainteresovaných osob o partnerství. Stejně tak Yahoo! jedná o spolupráci s Time Warner a jeho AOL. Hráči na trhu on line služeb tak rozehrávají zajímavá „škatulata“.