Gatwick a Stansted budou minimálně 25. srpna ochromeny. Pětistovka zaměstnanců letiště ohlásila na tento den stávku. Nejvíce se dotkne těch, kteří letiště budou opouštět. Zaměstnavatel, společnost Swissport, odmítl požadavky odborů. Společnost nabízí mzdový růst o 3 procenta, zaměstnanci sdružení v odborovém svazu Unite požadují 5procentní růst platů. Nevylučují, že podobnou revoltu spustí i na letištích v Manchesteru, Birminghamu a Newcastlu. „V současnosti je těžké odhadnout dopad obtíží, které případná stávka způsobí,“ uvedla společnost. Ve sporu je zajímavé vlastnické propojení. Swissport patří španělskému Ferrovial, stejně jako provozovatel letiště BAA. Jde tak o spor v jedné skupině.
Tady ale majetkový propletenec nekončí. BAA pod hlavičkou španělské společnosti Ferrovial operuje na velkém dílu trhu s provozováním letišť ve Spojeném království. Zda jde o monopol, teď šetří příslušné autority. A BAA, sama si vědoma majoritního podílu na trhu, se smiřuje s tím, že bude muset některé ze svých letišť prodat. „Negativní rozhodnutí komise pro nás nebude finanční katastrofa,“ nechal se slyšet předseda BAA Nigel Rudd. Zároveň ale BAA připravuje restrukturalizaci společnosti tak, aby vyhovovala všem připomínkách. Zdroje ze společnosti hovoří o formě takzvaných designated airports.
Stávkovat budou i v metru
V pátek 22. srpna ve 3.30 GMT vstoupí do stávky i zaměstnanci dvou linek metra. Dvě stovky zaměstnanců nenastoupí svou pracovní povinnost po dobu 24 hodin na trase District a Northern Line. Zaměstnancům se především nelíbí propuštění některých svých kolegů bez dle stávkujících rozumných důvodů. Další stávky jsou plánovány na začátek září.