AAA Auto překvapila nižší ztrátou

Praha - Hospodaření největší české skupiny autobazarů AAA Auto, která bojuje s následky nevydařené expanze na nové trhy, skončilo v letošním prvním pololetí ve ztrátě 7,8 milionů eur (asi 190 milionů korun). Tento výsledek sice ostře kontrastuje s loňským ziskem 2,9 milionu eur, přesto však byl pro trh příjemným překvapením. Analytici očekávali ztrátu kolem deseti milionů eur.

Tržby společnosti klesly zhruba o půl procenta na 221,8 milionu eur. Ekonomové předpovídali zhruba dvouprocentní propad. Celkový prodej aut v bazarech AAA Auto v pololetí klesl o devět procent na 35 371 vozů. Jediným růstovým trhem bylo Maďarsko, kde si firma polepšila o 37 procent. Na Slovensku a v Polsku prodej stagnoval a v Česku, které je hlavním trhem, klesl o 18 procent. Nižší prodej firma přičítá silnému růstu cen ropy a zhoršujícím se globálním ekonomickým podmínkám.

Podle ředitele komunikace Vladana Crhy se firmě podařilo ve druhém čtvrtletí snížit čistou ztrátu v porovnání se začátkem roku o 52 procent na 2,5 milionu eur. „Snížení ztráty bylo dosaženo pokračujícím silným růstem prodeje finančních služeb a doplňkových produktů, které více než kompenzovaly pokles hrubého zisku z prodeje aut,“ dodal.

Příčinou problému firmy je její nevydařená expanze na východních trzích. Nové pobočky s logem AAA na východ od českých hranic spolkly velké investice, zisk však proti předpokladům nevytvořily žádný. Za loňský rok firma skončila ve ztrátě 120 milionů korun. Ještě v roce 2006 přitom největší středoevropský autobazar vydělal 175 milionů. AAA Auto se již rozhodlo o ústupu z polského trhu.