Za nárůst vděčí ruzyňské letiště především úspěšné letní sezoně, kdy se počet pasažérů od dubna do září meziročně zvýšil téměř o pět procent. Na podzim už však začal počet odbavených cestujících klesat. V říjnu činil meziroční úbytek čtyři procenta, v listopadu byl dokonce 14 procent. I proto letiště nepřekročilo hranici 13 milionů cestujících, ačkoliv to počátkem roku 2008 bylo v plánu.
„V závěru roku kopírovaly trendy v počtu cestujících dění v Evropě. My jsme se v letošním roce pohybovali hodně nad průměrem Evropy, ke konci roku došlo ke zpomalení,“ řekla ČT mluvčí letiště Eva Krejčí.
Připraveno k privatizaci
Navzdory útlumu v letectví je Letiště Praha připravené na privatizaci. Důkazem toho je i stále rostoucí zisk. Od ledna do listopadu vydělalo 1,7 miliardy korun, což je meziročně o pětinu víc než v předchozím období, a to láká hlavně potenciální investory. „Zisk je určitě ten nejdůležitější pro investory, ale Letiště Praha přece má několik dalších výhod naproti Varšavě nebo Budapešti, je totiž mnohem lépe vybaveno,“ zdůrazňuje analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.
Stát chce letiště privatizovat v příštích měsících, analytici odhadují, že může prodejem soukromému investorovi vydělat od sedmdesáti do sta miliard korun. Podle Procházky bude záležet především na tom, zda bude zájemce ochoten zaplatit prémii za moderní a strategický podnik, nebo bude chtít po vládě naopak slevu kvůli krizi.