Vltava.cz propustila většinu lidí, spěje prý k řešení insolvence

Brno – Společnost Vltava.cz (dříve Vltava Stores), která provozuje stejnojmenný internetový obchod a také obchod Cybex.cz, propustila drtivou většinu zaměstnanců. Pro kdysi jeden z největších e-shopů v České republice tak nyní pracuje pouze dvacet lidí. Firma také pokračuje v rozsáhlé restrukturalizaci, mění způsob distribuce a spěje prý k vyřešení insolvence, do které vstoupila koncem května. Uvedlo to dnes vedení společnosti.

Podle místopředsedy představenstva společnosti Marka Budína nyní směřují dva hlavní věřitelé Vltavy.cz, její většinový majitel Milestone Partners a jeden z jejích hlavních dodavatelů zboží, firma SWS, k dohodě a netrvají na insolvenci. Firma všem věřitelům dluží zhruba 34 milionů korun, z toho SWS 16,5 milionu a Milestone Partners 6,3 milionu. Milestone Partners je navíc údajně ochoten i nadále financovat provoz firmy. „Vzhledem k tomu (…) společnost Vltava spěje k překonání své úpadkové situace,“ uvedl Budín.

Vltava.cz mezitím pokračuje v restrukturalizačních opatřeních. Z 92 zaměstnanců jich nyní ve firmě pracuje 20, v budoucnu to bude ještě o jednoho méně. Opustila část kanceláří, přestěhovala sklady a prostory pro osobní odběry a reklamace do menších prostor s nižším nájmem. Téměř vyprodala staré a obtížně prodejné zásoby. Důvodem byly nejen úspory, ale i změny ve fungování prodeje do budoucna. Firma totiž nadále nechce mít vlastní sklady, ale využívat sklady svých logistických partnerů. Kvůli opatřením se tak podle Budína zlepšila i celková situace firmy a tržby začínají postupně opět růst.

Soudní ochrana pomalu končí

Tříměsíční moratorium, v jehož průběhu má firma vyřešit svou platební neschopnost a zreorganizovat svůj provoz, vyprší v závěru srpna. Moratorium poskytuje dlužníkovi dočasnou ochranu před věřiteli a před možným rozhodnutím o úpadku. Firma také nemusela přerušit provoz svých internetových obchodů.

Vltava.cz patří mezi nejstarší provozovatele internetových obchodů v Česku a na Slovensku. První obchod založila v roce 1996. V čase největšího rozkvětu měla firma přes 650 tisíc registrovaných zákazníků. V roce 2007 však skončila ve ztrátě bezmála 32 milionů korun, o rok dříve měla čistý zisk pouhých 68 korun. Výsledky za loňský rok dosud nezveřejnila.