Google čelí žalobám několika francouzských výrobců. Mezi nimi je například firma Louis Vuitton, které se nelíbí, že prakticky jakýkoliv zájemce si u americké společnosti může zakoupit reklamu na předem vybraná klíčová slova. Poté, co libovolný uživatel internetového vyhledávače tato klíčová slova zadá, se mu kromě tradičního výsledku hledání zobrazí i reklama na internetové stránky firmy, která možnosti spojit své jméno s konkrétními slovy či slovními spojeními využila.
Firmám jako Louis Vuitton se podobná praxe nelíbí a u francouzského soudu žádají zákaz této služby, kterou Google nazývá AdWords. Francouzský soud se však obrátil na soud Evropské unie v Lucemburku, kde žádá radu, zda je možné, aby Google za poplatek poskytoval k reklamním účelům názvy věhlasných značek, přestože je nemá zaregistrované.
Generální advokát, jehož názorem se velmi pravděpodobně bude řídit i konečný verdikt soudu, se však postavil za americkou společnost. „Google se nedopustil porušení ochranných známek, když umožňuje zájemcům, aby si prostřednictvím AdWords vybrali libovolná klíčová slova,“ uvedl generální advokát Poiares Maduro. Podle něj samotným vybráním klíčových slov ve vyhledávači se neuskutečňuje prodej výrobku, ani objednání služby. Google prý navíc vybrané značky nijak nepoškozuje.