Ve Spojených státech zůstanou spojením Continental a United tři velké letecké společnosti s mezinárodní přepravou, a to nově spojená United, Delta a American. US Airways také létají do zahraničí, ale loni jejich mezinárodní letecká přeprava byla jen třetinová ve srovnání s American. United patřící pod mateřskou UAL Corp je nyní třetím největším přepravcem v USA podle objemu přepravy. Continental Airlines se sídlem v Houstonu jsou čtvrté největší americké aerolinie. „Není to žádná novinka, o fúzi se domlouvají již přes dva roky,“ řekl letecký publicista Marin Velek s tím, že cestující to nijak zvlášť nepocítí.
Spojení má napomoci k lepším hospodářským výsledkům

Rozhovor s Martinem Velekem
Rozhovor s Martinem Velekem
3.5.2010
Fúze aerolinek
Podle předpokladů se hospodaření ztrátových leteckých společností zlepší, budou-li větší. Cestující mají rádi širokou nabídku odletových časů a k dispozici světovou síť. Kombinací United a Continental se jim otevře síť letů od Šanghaje po Jižní Ameriku.
Očekává se, že společnosti vyhlásí fúzi jako spojení rovnocenných partnerů. Po spojení ale lidé uvidí více z United. Nová společnost se tak bude jmenovat a sídlit bude jako původní United v Chicagu. Akcionáři United budou vlastnit 55 procent spojené firmy. Řídit ji bude generální ředitel Continental Airlines Jeffery Smisek. Nynější předseda a generální ředitel mateřské UAL Glenn Tilton bude také předsedou nové skupiny. Jeden ze zdrojů uvedl, že vedení nové společnosti bude tvořit šest nezávislých ředitelů z každé z obou firem, dva zástupci odborů, Smisek a Tilton.
Greg Urban, cestující
„Pro letectví je to tak trochu nutné zlo. Ale nemyslím si, že to přinese nějaké změny.“
O spojení ještě rozhodnou akcionáři a antimonopolní úřady
Výměnou za každou svoji akcii získají akcionáři Continental 1,05 akcie UAL. Firmy podle zdrojů doufají, že uzavřou transakci před koncem roku. Potřebovat budou souhlas akcionářů i protimonopolních regulátorů.
Americké ministerstvo spravedlnosti povolilo zhruba před rokem a půl letecké společnosti Delta Air Lines koupit rivala Northwest Airlines. Vznikly tak světově největší aerolinie současnosti. Mnozí v odvětví jsou teď ale zvědaví, zda administrativa prezidenta Baracka Obamy bude ochotná povolit vznik nového leteckého obra jako za prezidenta George Bushe mladšího.
