Prazdroji klesl zisk na 4,7 miliardy

Plzeň – Plzeňský Prazdroj, který je se zhruba polovičním podílem jedničkou na tuzemském pivním trhu, vydělal v uplynulém finančním roce 4,7 miliardy korun. Je to asi o procento méně než o rok dřív. O 2,5 procenta na 15,4 miliardy klesly pivovaru i tržby. Vedení Prazdroje přičítá horší výsledky ekonomické krizi a vyšším daním.

Prazdroj loni v Česku a v zahraničí prodal přes 10,5 milionu hektolitrů piva, z toho se zhruba 7,5 milionu hektolitrů vypilo v Česku. Domácí spotřeba „plzeňského“ se tak propadla o 4,5 procenta. Naproti tomu v zahraničí prodal Prazdroj o 7,2 procenta více. V 56 zemích světa se vypily necelé tři miliony hektolitrů piva z Plzně.

„Trh ovlivnilo výrazné zvýšení spotřební daně a DPH letos v lednu i loňský růst nezaměstnanosti. Po několika letech růstu spotřeba na českém pivním trhu již druhý rok po sobě poklesla,“ řekl generální ředitel Doug Brodman. Hospodářské výsledky podle něj odrážejí zaměření Prazdroje na rozvoj prémiového portfolia, zejména značky Pilsner Urquell, a včasného zavedení Gambrinusu 11° Excelent do rostoucího „jedenáctkového“ segmentu.

Loni v listopadu zdražil Prazdroj v průměru o procento, zvýšená spotřební daň a DPH se pak do cen promítla od letošního ledna, kdy pivovar zdražil o další 4,6 procenta, tedy o 60 haléřů až korunu na půllitr.

Vydáno pod