Prazdroj loni v Česku a v zahraničí prodal přes 10,5 milionu hektolitrů piva, z toho se zhruba 7,5 milionu hektolitrů vypilo v Česku. Domácí spotřeba „plzeňského“ se tak propadla o 4,5 procenta. Naproti tomu v zahraničí prodal Prazdroj o 7,2 procenta více. V 56 zemích světa se vypily necelé tři miliony hektolitrů piva z Plzně.
„Trh ovlivnilo výrazné zvýšení spotřební daně a DPH letos v lednu i loňský růst nezaměstnanosti. Po několika letech růstu spotřeba na českém pivním trhu již druhý rok po sobě poklesla,“ řekl generální ředitel Doug Brodman. Hospodářské výsledky podle něj odrážejí zaměření Prazdroje na rozvoj prémiového portfolia, zejména značky Pilsner Urquell, a včasného zavedení Gambrinusu 11° Excelent do rostoucího „jedenáctkového“ segmentu.
Loni v listopadu zdražil Prazdroj v průměru o procento, zvýšená spotřební daň a DPH se pak do cen promítla od letošního ledna, kdy pivovar zdražil o další 4,6 procenta, tedy o 60 haléřů až korunu na půllitr.