Podle komise mohla k poklesu přispět skutečnost, že recese v roce 2009 zasáhla většinu nových členských států více než Evropskou unii jako celek. Podstatně méně zlevňovaly nové automobily na velkých trzích, nejvíce ve Španělsku (-4,7 procenta). V Německu, Itálii či Francii byl pokles cen jen nepatrný a ve Velké Británii vozy dokonce meziročně zdražily o 7,7 procenta. S vyššími cenami se ovšem potýkali například i Švédové (nárůst o 2,7 procenta).
„Je třeba připomenout, že zákazníci v obou posledně jmenovaných zemích mohli těžit z mimořádného poklesu cen v roce 2008, takže celkově jsou na tom dnes lépe ve srovnání se začátkem roku 2008. Ve Velké Británii se v pohybu cen odráží také skutečnost, že v lednu 2010 skončilo dočasné snížení DPH,“ uvádí komise.
EK radí: Neváhejte si pro levnější vůz zajet do zahraničí
Podle statistik Evropské komise se případným zájemcům o koupi nového automobilu vyplatí porovnávat ceny v jednotlivých zemích a pro vůz si dojet i do zahraničí. Například ceny Peugeotu modelové řady 206 a 207 se v jednotlivých zemích liší až o 40 procent, nejlevněji se dají pořídit na Maltě a naopak nejdražší jsou ve Finsku.
Nejvyšší rozdíl panuje mezi automobily střední třídy u Peugeotu 308, který se za nejvyšší cenu prodává ve Francii a nejlevnější je opět na Maltě, rozdíl činí 36 procent. V případě velkých automobilů největší cenové rozdíly panují u Volkswagenu Passat, který se v Řecku prodává o 28,1 procenta levněji než v Německu, kde je automobil vyráběn.
