V současnosti se stavebnictví příliš nedaří. Přesto, nebo právě proto, firmy na akcích, kde mají možnost výrobky předvést, zatím nešetří ve velkém.
„Proti loňskému roku je zde pokles něco málo kolem 10 až 11 procent. Což zhruba odpovídá poklesu ve stavebnictví,“ říká ředitel obchodního týmu ABF Daniel Bartoš.
O poznání hůř jsou na tom ale firmy, které mají z vystavených materiálů stavět. Celá řada výrobců se tak radši obrací přímo koncové zákazníky.
„Tam ta krize není dána nějakými administrativními škrty. Je tam prostě trvalá poptávka. Každý někde bydlí, potřebuje opravovat,“ vysvětluje Pavel Sehnal, předseda představenstva ABF.

Reportáž Michala Keborta
Stejně jako velké firmy i drobné spotřebitele nyní zajímá hlavně to, kde mohou uspořit. Díky postupnému zlevňování technologií a také díky dotacím tedy začínají hledat na poli obnovitelných zdrojů, jak potvrzuje vedoucí exportního oddělení firmy Regulus Pavel Dufek: „Zájem je o solární kolektory v první řadě, ve druhé řadě tepelná čerpadla… a vůbec obnovitelné zdroje jako takové.“
Ekologickému a úspornému stavitelství by podle vystavovatelů měla pomoci nejenom dotační politika, ale i unijní směrnice. Brusel totiž plánuje v horizontu dalších deseti let výrazně zpřísnit energetická pravidla pro nové stavby.
