„Byla to jediná sportovní akce v letošním roce, konala se na sousedním Slovensku a Češi s fenomenálním Jágrem obhajovali zlato,“ jmenoval Wolde důvody, proč si tuzemské firmy tolik pustily žilou. Kombinace těchto faktorů společně s oživením reklamního trhu podle něj motivovala firmy k masivním investicím do marketingových aktivit.
Letošní šampionát tak podle Woldeho výrazně překonal svého loňského předchůdce, a to až o 300 milionů korun. Loňské menší investice však zásadním způsobem ovlivnila skutečnost, že vedle hokeje se konalo i mistrovství světa ve fotbale a zimní olympijské hry ve Vancouveru.

Hokejové investice
Zájem inzerentů potvrdil i Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, která pro ČT reklamu prodává. „Zájem inzerentů byl veliký, reklamní prostor byl vyprodán ze 100 procent,“ uvedl. Celkovou sumu vynaloženou na nákup reklamních časů ale nesdělil.
Podle atraktivity všech odehraných 56 zápasů se lišily i ceny reklamního spotu. Cena půlminutového reklamního spotu se podle ceníkových cen pohybovala mezi 80 000 až 570 000 korunami, na finále si museli inzerenti připravit 210 až 485 tisíc korun za spot. Nejdražší reklamní čas byl během zápasu základní skupiny Česká republika - Finsko, a to zmíněných 570 tisíc korun. Nejčastěji přitom do reklamy v České televizi investovaly sázkové společnosti, dále výrobci nápojů nebo zahradní techniky.