Začátkem dubna musela ztrátová automobilka výrobu na téměř dva měsíce zastavit, protože neměla peníze na platby dodavatelům. Koncem května produkci obnovila díky dohodě o investici od čínské společnosti Pangda Automobile Trade. Generální ředitel švédské asociace dodavatelů automobilového průmyslu FKG Svenake Berglie podle tamní agentury TT upozornil, že někteří dodavatelé ještě nedostali od Saabu zaplaceno a nedokázali obnovit svou vlastní produkci.
Nizozemská společnost Spyker, která je majitelem Saabu, sjednala dohodu o čínské investici. Spyker by měl od Pangdy získat na záchranu Saabu celkem 110 milionů eur (2,7 miliardy korun). Dohoda zahrnuje ujednání, že Pangda nakoupí vozy Saab v hodnotě 45 milionů eur. Získá rovněž téměř čtvrtinový podíl ve Spykeru za 65 milionů eur.
Začátkem loňského roku se Spyker po vleklých jednáních dohodl s americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi Saab za 400 milionů dolarů (zhruba sedm miliard korun) v hotovosti a akciích. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.