Nejoblíbenějším modelem je Octavia. Autovýrobce Volkswagen Group, který Škodu stoprocentně vlastní, zahájil výrobu nedaleko Šanghaje v roce 2007. V témže roce se prodalo v Číně 27 tisíc škodovek. V loňském roce už 220 tisíc. Kupující škodovek tvrdí a autoprodejci potvrzují, že zákazníky láká spolehlivost a kvalita výrobků společnosti Volkswagen, většina ale zároveň ví, že jde původem o českou značku.
Škoda totiž byla mezi prvními mezinárodními značkami, které se do Číny kdy dostaly. Svou první autoprodejnu otevřela tady v Šanghaji v roce 1936.
Čína je v současnosti pro Škodu nejvýznamnějším trhem, prodá se tady čtvrtina všech škodovek na světě. Škoda se snaží uspokojit specifika čínského zákazníka. „Čínští zákazníci mají rádi větší auta, proto Octavia perfektně sedí srdcím čínských zákazníků, podobně jako sedí také v Evropě. Rozdíl je možná ve vybavení auta. Číňané mají rádi vysokou kvalitu a hodně pohodlí, proto jsou auta v Číně vybavena více než v Evropě,“ popsal ředitel Winfried Vahland.
Vahland se netají ambiciózními plány. Tvrdí, že do dalších pěti let chce Škoda v zemi prodat na 500 tisíc aut ročně.

Reportáž Tomáše Etzlera
Reportáž Tomáše Etzlera
120712