Praha - Bývalý „rebelující“ poslanec za ODS Ivan Fuksa míří do čela Českého Aeroholdingu. Podle zdrojů serveru Aktuálně.cz bude mít jako vrchní ředitel na starost hlavně privatizaci Českých aerolinií. Hledání strategického partnera pro ČSA schválila na začátku listopadu vláda Petra Nečase. Příští měsíc zveřejní ministerstvo financí seznam všech zájemců.
Rebel Fuksa dostane na starost privatizaci Českých aerolinií
Mluvčí aeroholdingu Michaela Lagronová potvrdila, že Fuksa nastoupí k lednu: „Nyní máme čtyři vrchní ředitele a jednoho generálního, kterým je Miroslav Dvořák. Fuksa bude pátým vrchním ředitelem.“ Aeroholding navrhne, aby se Fuksa zároveň stal šestým členem představenstva společnosti, které má nyní pět členů včetně Dvořáka. Rozhodne o tom jako majoritní akcionář ministerstvo financí.
Fuksa patří k trojici středočeských poslanců, kteří se v minulých měsících pustili do střetu s premiérem Nečasem. Kvůli svému deklarovanému odporu k vládnímu daňovému balíčku nakonec odešli ze sněmovny. Lídři ODS dávali najevo, že je strana poté, co ustoupili, „neodepíše“. Jejich odchod provázely spekulace o tom, co jim za to bylo nabídnuto.
Tluchoř má jít do ČEZu, Šnajdr do Českých drah
Deník Insider s odvoláním na své zdroje uvedl, že mluvčí rebelů Petr Tluchoř má podle nepsané dohody získat post ve skupině ČEZ. Nemělo by to být přímo ústředí ČEZ, ale místo v jedné z dceřiných společností. Třetí z rebelujících poslanců ODS Marek Šnajdr by měl zamířit do některé ze společností Českých drah. Šnajdr to ale na dotaz deníku Insider odmítl.
Fuksa od ledna 2007 do května 2010 zastával funkci prvního náměstka ministrů financí Miroslava Kalouska (nyní TOP 09) a nestraníka Eduarda Janoty. Krátce po zvolení do sněmovny v květnu 2010 byl jmenován ministrem zemědělství, kterým byl do svého odvolání loni v říjnu.
O ČSA se zajímají čtyři velké společnosti
Hledání strategického partnera pro ČSA schválila vláda a mateřská společnost Český Aeroholding obeslala 50 největších světových dopravců s výzvou k podání nabídek. Vláda se ČSA snažila prodat už v lednu 2009.
Podle informací serveru Česká pozice se o ČSA zajímají čtyři velké letecké společnosti. Kromě Air France-KLM, které o národního dopravce měly zájem už před třemi lety, jde prý o Turkish Airlines, Etihad Airways z Abú Zabí a Korean Air. Stát v ČSA plánuje prodat maximálně 50 procent minus jednu akcii, aby si i po transakci firma zachovala statut národního dopravce.