Porucha zastavila trať přes Vysočinu, mezistátní vlaky proto objížděly i Brno

Vlakem lze opět dojet z Prahy do Brna. Část pondělí byly mezistátní vlaky, které pokračují do Vídně či Budapešti, odkloněny přes Olomouc a do Brna vůbec nezajížděly. Přímá trať přes Vysočinu byla uzavřena kvůli spadlému stromu, který poničil troleje. Provoz byl podle Českých drah plně obnovený před čtvrtou odpoledne.

Z Prahy do Brna vedou sice dvě železniční tratě, ale ta přes Českou Třebovou je rozkopaná a celý rok je na ní výluka. Po druhé trase přes Havlíčkův Brod vlaky v pondělí dopoledne a brzy odpoledne nejezdily kvůli závadě.

Správa železnic oznámila, že se zastavil provoz u Golčova Jeníkova „kvůli poškozenému trakčnímu vedení po pádu stromu“. Úplná výluka na vysočinské trati trvala zhruba tři hodiny. Mezistátní vlaky z Prahy do Vídně či Bratislavy a Budapešti jezdily odklonem přes Olomouc, Přerov a Hodonín. Tím pádem ale minuly Brno.

Cestující, kteří chtěli do druhého největšího města v republice, tak museli přestupovat a cesta jim zabrala podstatně více času, než měla. Rychlíky Praha–Brno České dráhy odřekly a místo regionálních vlaků objednaly náhradní autobusovou dopravu.

Před jednou hodinou odpoledne se železničářům podařilo zprovoznit u Golčova Jeníkova jednu kolej. Vlaky se tedy vrátily na trať přes Vysočinu i Brno. Po obou kolejích vlak podle Správy železnic mohl jet po čtvrté odpoledne. 

Na trať přes Havlíčkův Brod, potažmo Golčův Jeníkov, byly mezistátní vlaky odkloněny z trasy přes Českou Třebovou a Svitavy loni v dubnu. Příčinou byly připravované výluky u Blanska, ale také oprava trati u Ústí nad Orlicí. Správa železnic předpokládá, že na rychlejší trasu přes Svitavy se expresy vrátí až v polovině příštího roku. Letos není možné ji využít ani v nouzové situaci jako odklonovou trasu, protože jižně od Blanska vůbec nejsou koleje.