Ani do Itálie se Kučera podle svých slov jet se svým novým kamionem nebojí. „Když mě tam pošlou, tak tam pojedu, nebudu mít na výběr,“ uvedl řidič. Nikdy také neuvažoval o tom, že by s kamionem přestal jezdit. Nehoda mu po 79 dnech připadá spíše jako špatný sen. Domoci se odškodnění v Itálii bude podle něj běh na dlouhou trať.
Kučera po převozu z Itálie do české nemocnice v létě uvedl, že za svým přežitím vidí řadu náhod, především to, že byl připoutaný a řídil nejnovější typ kamionu se zesílenými sloupky. Zachránilo ho podle jeho slov také to, že náklad papíru stáhl kamion z mostu tak, že dopadl na záď. Po mostě v Janově jel poprvé v životě, zavedla ho tam navigace.
Pád z pětačtyřiceti metrů
Vyšetřovací komise italského ministerstva dopravy došla na konci září k závěru, že provozovatel dálničního mostu v Janově nezajistil jeho bezpečnost. Komise též konstatovala, že firma Autostrade per l'Italia nepodnikla dostatečná opatření, aby pádu mostu zabránila, ač riziko zřícení už v předchozích letech existovalo. Firma kritiku komise odmítla a závěry expertní komise ministerstva označila za „hypotézu, kterou je třeba ověřit“.
Začátkem září janovská prokuratura oznámila, že začala vyšetřovat 20 lidí, včetně vedení firmy Autostrade per l'Italia, kvůli podezření z trestného činu zabití. Výkonný ředitel firmy Giovanni Castellucci si v srpnu vysloužil kritiku, když se odmítl za neštěstí omluvit s tím, že počká, až vyšetřovatelé určí, kdo je za tragédii zodpovědný.