Ústecký kraj dá příští rok na dopravu o 70 milionů korun více

Ústí nad Labem - Ústecký kraj dá v příštím roce na veřejnou dopravu kolem 750 milionů korun. To je téměř o sedmdesát milionů více, než je částka schválená v letošním rozpočtu. Dohodli se tak zastupitelé na dnešním neveřejném pracovním jednání. Radní Milan Franc z ODS, který je odpovědný za dopravu, řekl, že v budoucnu bude v kraji jezdit více autobusů a méně vlaků. Opozici se záměr snížit počet vlakových spojů příliš nezamlouvá.

Od 9. prosince nepojedou vlaky na trati mezi Děčínem a Oldřichovem a z Čížkovic do Obrnic. Dráhy pak omezí množství spojů mezi Žatcem a Podbořany. Vlaky z Chomutova do Vejprt pojedou pouze o víkendu. Podle France je nahradí autobusy, které jsou levnější. Vedení kraje vysvětluje rušení spojů i tím, že vlaky a autobusy jezdí souběžně, což podle evropské legislativy není možné.

Opozice se přesto pokusí záměr vedení kraje změnit. Komunistický zastupitel Stanislav Rybák uvedl, že současný systém veřejné dopravy je podle něj lepší než ten, který se připravuje. Opozice dále tvrdí, že v kraji chybí takzvaná integrovaná doprava. Pro tento účel založil Ústecký kraj akciovou společnost, která měla integrovanou dopravu zajistit, po nějaké době ji ale zrušil.

Mnohým opozičním politikům se nelíbí, že dnešní jednání o dopravě bylo neveřejné. Zastupitel Jaroslav Foldyna z ČSSD tvrdí, že problém se dotýká veřejnosti, a ta by měla mít možnost se s plány kraje podrobně seznámit. Jiří Škoda, krajský místopředseda Strany zelených, řekl, že o jednání vůbec nevěděl. Zelení, kteří v zastupitelstvu nikoho nemají, se chystají účastnit veřejného jednání. To se bude konat příští středu a snad se na něm rozhodne, jestli Ústečané budou v příštím roce jezdit více autobusy, nebo vlaky.