Nová silnice, na kterou již měl kraj připravených přes 2,5 milionu korun, oproti původním plánům naopak nespojí České Hamry na Chomutovsku s nedalekým Hammerunterwiesenthalem. Kocábková vysvětlila, že německá strana Ústecký kraj informovala o tom, že by stavba silnice na jejich straně hranice stála mnoho peněz, protože by kvůli ní musela přeložit úzkokolejnou trať a přestavět křižovatku. Proto od společného projektu ustoupila.
Od vstupu Česka do schengenského prostoru se mezi Ústeckým krajem a Saskem podařilo otevřít tři nové silnice. Lidé jedoucí z Čech do Německa již mohou využívat silnice mezi Varnsdorfem a Grosschönau, Jiříkovem a Ebersbachem a z Filipova do Neugersdorfu. Připravují se i další projekty, například spojení z Dolní Poustevny do Sebnitz. Krom silnic je v plánu i vybudování nového železničního spojení mezi Dolní Poustevnou a Seibnitz. Trať, která zde v minulosti vedla, by měla být zprovozněna v září příštího roku.